האחים שנפצעו בפיגוע ואיבדו את אביהם, מתגייסים לצה"ל

כמעט 5 שנים אחרי שנפצעו בפיגוע הקטלני בו נהרג אביהם, התגייסו השבוע לצה"ל פדיה ותהילה מרק שהיו בני 15 ו-13 בזמן הפיגוע. אחותם הגדולה, אורית מרק אטינגר ברכה אותם: "הם התגייסו לצה"ל כדי לשרת את המדינה! להגן על האזרחים בה. להגן על משהו שכשהם היו צעירים - הם לא יכלו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/03/21 15:45 יא בניסן התשפא

האחים שנפצעו בפיגוע ואיבדו את אביהם, מתגייסים לצה"ל
יום הגיוס, צילום: באדיבות המשפחה

ביולי 2016, נרצח הרב מיכי מרק ז"ל בפיגוע קטלני בדרום הר חברון סמוך לעתניאל. בפיגוע נפצעה באורח אנוש אשתו, ושני ילדיו, פדיה בן 15 ותהילה בת 13 נפצעו אף הם. כעבור כשלוש שנים נהרג בתאונת אופנוע שלומי, אחד האחים.בשבוע האחרון, ולאחר שנים של טיפולים פיזיים התגייסו האחים הצעירים, ופדיה התגייס לגבעתי, שם שירת שלומי ז"ל.  

אורית מרק אטינגר, האחות הגדולה סיפרה: "אלו שני האחים שנסעו עם אבא ואמא לירושלים באותו יום שישי ארור. אלו שני אחים שלי שנפצעו בפיגוע ונשארו בחיים. אלו שני אחים שנלחמים בכל יום לחיות למרות המראות המזעזעים שנחרטו בזיכרונם - אבא שנרצח להם מול העיניים ואמא שנפצעה אנוש. אלו שני אחים שלי, שאני מעריצה". 

יום הגיוס של

יום הגיוסצילום: באדיבות המשפחה


"מעריצה כי שניהם באמת באמת נלחמים בשביל לחיות", אמרה אטינגר, "נלחמו בשביל לגמור בגרויות.
נלחמו בשביל להיות פה. ולא וויתרו לעצמם מול שום כאב. השבוע שניהם התגייסו לצה"ל כדי לשרת את המדינה. להגן על האזרחים בה. להגן על משהו שכשהם היו בני 14 ו-15 הם לא יכלו. שניהם יכלו לקבל פתור מגיוס. אבל היה ברור לשניהם שאין שום סיכוי. אז זה מוזר שבשבוע שני אחים שלי הקטנים הופכים להיות חיילים במדים. אבל אין דבר יותר מרגש, חזק ומחזק מזה". 

תמונת האחים ממקום הפיגוע

תמונת האחים ממקום הפיגועצילום: אורית מרק אטינגר

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן