רע"מ שומרת על חשאיות - ומעוררת סערה בליכוד

מפלגתו של מנסור עבאס עוברת את אחוז החסימה, אך לא חושפת את כוונותיה באשר להמלצותיה לנשיא המדינה. בליכוד חלוקים באשר לשיתוף הפעולה איתו, כאשר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הבהיר: "יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/03/21 10:21 יא בניסן התשפא

רע"מ שומרת על חשאיות - ומעוררת סערה בליכוד
מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

התוצאות מהבחירות לכנסת ה-24 ממשיכות להתפרסם, כשהבוקר (ד') פרסמה ועדת הבחירות המרכזית כי מפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס עוברת את אחוז החסימה ומשנה את מפת הגושים בצורה משמעותית, דבר שגורם לגורמים מימין ומשמאל לפנות אליו ולנהל איתו משא ומתן.  

גורמים בכירים ברע"מ אמרו כי החלו מגעים בין עבאס ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כאשר כבר בימים הקרובים תהיה פגישה בין השניים. בפגישה הם ידונו בשיתוף הפעולה העתידי ביניהם בכנסת הקרובה, במידה והיא אכן תאריך ימים.

נכון לעכשיו, יו"ר רע"מ לא חשף את כוונותיו, אך הבוקר אמר לכאן חדשות: "עברנו לילה ארוך, התחלנו עם מדגמים לא מחמיאים אבל ידענו שהתוצאות יהיו אחרות. נמתין לתוצאות האמת ונדע איפה אנחנו עומדים. אנחנו לא נהיה בכיס של אף אחד, רוצים להיות שותפים בממשלה – אך לא נשב עם מי שיפסול אותנו", הבהיר עבאס.

דבריו של מנסור עבאס עוררו מחלוקת סוערת בליכוד. שר ההתיישבות צחי הנגבי אמר בחדשות 12 כי "במצב הנוכחי אנחנו רואים במנסור עבאס אפשרות פוטנציאלית", דבר שהביא את חברו לסיעה, חבר הכנסת שלמה קרעי חלק עליו ואמר: "בשום פנים ואופן לא".

גם יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר התיייחס לעניין והבהיר: "מחובתנו לעשות הכל, אבל הכל, כדי למנוע בחירות חמישיות. יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".