התקרית עם ירדן: נתניהו זעם והורה על סגירת השמיים

טיסתו של ראש הממשלה לאיחוד האמירויות בוטלה בעקבות סירובה של ירדן, אך כעת מתגלה כי נתניהו רתח על הירדנים והורה לסגור את השמיים בין המדינות באופן מיידי וללא התייעצות עם הגורמים הרלוונטים | "דקות ספורות לפני שהוראת סגירת השמיים נכנסה לתוקף - הכל בוטל" אמר גורם בכיר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/03/21 17:59 א בניסן התשפא

התקרית עם ירדן: נתניהו זעם והורה על סגירת השמיים
בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולמויסקי

נסיעתו המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות בוטלה בשבוע שעבר, בגלל אי אישור נתיב הטיסה על ידי ממלכת ירדן. סירובם של הירדנים נבע מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני, הנסיך חוסיין, במסגד אל-אקצא בהר הבית, ביטול שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון של משלחתו.

כעת , מתברר כי פעולת הירדנים הביאה את ראש הממשלה לנקוט בצעד חריף ולסגור את המרחב האווירי בין ישראל וירדן, כך פורסם הערב (א') ב"מעריב". את המהלך החליט נתניהו על דעת עצמו ומבלי להתייעץ עם אף גורם ביטחוני או מדיני, דבר שהוגדר בסביבתם כ"החלטה מופקרת" וכ"טירוף". 

יש לציין כי החלטה כזאת אמורה להתקבל אחרי דיון מעמיק עם גורמי המקצוע, הן המדיניים והביטחוניים והן ממשרד התחבורה, בעיקר בשל ההשלכות הבינלאומיות שעומדות על הכף - עשרות ואפילו מאות יומיות עוברות מעל ירדן וישראל, וסגירת השמיים עלולה ליצור נזק גדול לישראל.

ההנחייה שהגיע 45 דקות קודם לכניסתה לפועל, התבטלה בסופו של דבר: "דקות ספורות לפני שהוראת סגירת השמיים נכנסה לתוקף, הגיע הטלפון הגואל ממשרד התחבורה עם הוראה לבטל הכל", סיפר בכיר שנחשף לפרטי האירוע, "זה היה ממש על הבאזר. אתה לא מבין איזה נזק בינלאומי היה נגרם לישראל אם ההוראה הזו הייתה מיושמת בשטח".