ניר אורבך: זאת הסיבה שעברתי לימינה

מנכ"ל הבית היהודי לשעבר, וכיום מספר 6 ברשימת ימינה לבחירות הקרובות, גולל בפוסט בפייסבוק את הסיבה למעבר מההתמודדות מול חגית משה למפלגתו של נפתלי בנט: "הלקחים הופקו, הטעויות שנעשו בעבר נלמדו. זוהי שעת רצון"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/02/21 18:01 כא בשבט התשפא

ניר אורבך: זאת הסיבה שעברתי לימינה
ניר אורבך , צילום: דוברות הבית היהודי

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך שובץ היום (ד') כמספר 6 ברשימת מפלגת ימינה של נפתלי בנט, דבר שגרר תהיות רבות על התמודדותו לראשות הבית היהודי אך לפני ימים לא רבים. כעת מבקש אורבך להסביר את המהלך.

"לאורך שנים רבות המפד"ל ההיסטורית, זו של האבות המייסדים, הייתה הבית הפוליטי שלי ושל בני ובנות הציונות הדתית. במרוצת השנים ראיתי כיצד רבים מאחי ואחיותי עוזבים לבתים פוליטיים אחרים. גם אני ובני דורי עזבנו אותה מתוך תחושה כי המפד"ל מתעלמת מהצורך הבסיסי להיות מפלגה פוליטית המחוברת לכלל עם ישראל ולא כזו הדואגת רק לד' אמותיה. תנועה שבוגריה משתלבים בכל תחומי החיים ובכל צמתי קבלת ההחלטות במדינת ישראל אינה יכולה להשאר במפלגה מגזרית, שאמנם רואה את כל עם ישראל, אך בפועל דואגת רק לעצמה".

"בשנת 2013 התחולל השינוי", אמר אורבך, "משהו חדש התחיל, המפד"ל בשמה החדש-הבית היהודי, פתחה את שעריה לציבור הרחב והחלה לדבר על ועם עם ישראל תוך שהיא לא הפסיקה לרגע להניף בגאון את דגל תורת ישראל. ההישג הפוליטי בבחירות 2013 בהובלתו של נפתלי בנט, ו-12 המנדטים היו ההוכחה שזוהי הדרך. היה ברור שזו מפלגה שהציונות הדתית היא אבני היסוד שלה ואליה מצטרף ציבור גדול נוסף שיכול להרגיש בה בבית.

"עם השנים, הרעיון הלך והתפספס ובשנים האחרונות הבית היהודי התמקד אך ורק במגזר ולמרות הדיבורים היפים, זנח את האתגרים הלאומיים, בעיקר החברתיים המחוברים לעם ישראל. מעבר לנושא האישי". 

"במערכת הבחירות האחרונה לראשות הבית היהודי עמדו למעשה שתי גישות ערכיות פוליטיות שונות: האם הבית היהודי תמשיך להיות מפלגה ציונית דתית שלא מוותרת על יכולת התחברות לעם ישראל, או שנחזור להיות המפד"ל ההיסטורית, טרום ימי 2013, שזכויות רבות לה והיתה טובה לשעתה, אך כיום, במציאות הפוליטית המשתנה, חייבים לחשב מסלול מחדש.

"בימים האחרונים פונים אלי חברים וחברות רבים, סגני ראשי ערים, נבחרי ונבחרות ציבור מהבית היהודי, חברי וחברות מרכז, מתפקדים ובוחרים בבקשה ללכת ימינה. כעת, הציונות הדתית המרכזית, המכילה והמתחברת צריכה למצוא בית פוליטי חדש. היום החלטתי להצטרף לרשימת ימינה לכנסת ה24 בראשותו של נפתלי בנט.

"אני מאמין באמונה שלמה כי רשימת ימינה בבחירות הקרובות יכולה להיות הבית הזה. הלקחים הופקו, הטעויות שנעשו בעבר נלמדו. זוהי שעת רצון.