אדלשטיין: "חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים - אך הירידה בתחלואה איטית מדי"

שר הבריאות חשף כי למעלה ממיליון ישראלים חוסנו במנה השנייה אך הוסיף כי הסיבות לקצב האיטי בירידת התחלואה הן "המוטציות, והיעדר הקפדה על הסגר" | ד"ר אלרעי-פרייס יצאה נגד דו"ח אמ"ן: "אין מוטציה ישראלית שידוע שיש לה משמעות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/01/21 07:37 יא בשבט התשפא

אדלשטיין: "חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים - אך הירידה בתחלואה איטית מדי"
אדלשטיין, צילום: פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (א') לקצב ההתחסנות הגבוה שנשמר גם בסוף השבוע, אך יחד עם זאת ציין את התחלואה שממשיכה להיות גבוהה: "195,000 חיסונים נעשו בסוף השבוע. בסך הכול חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים, מתוכם קרוב למיליון קיבלו גם את המנה השנייה", אמר השר אדלשטיין.

"אבל יש גם בשורות לא טובות", המשיך שר הבריאות והוסיף כי "קצב הירידה בתחלואה איטי מדי. כנראה הסיבה היא גם המוטציות, אבל גם העדר הקפדה על הסגר. אני מבקש מכל אחת ואחד - הקפידו על ההנחיות".

מספר החיסונים שבוצעו

מספר החיסונים שבוצעו צילום: משרד הבריאות

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, תקפה הבוקר (א') בכאן חדשות את דו"ח אמ"ן לפיו יש להיערך להתפרצות מוטציה ישראלית של נגיף הקורונה: "אני לא יודעת על זה. אני בטוחה שיכולה להתפתח מוטציה ישראלית. בכל מקום שיש בו וירוס יכולות להתפתח מוטציות. כרגע ידוע על שלוש מוטציות, ואין מוטציה ישראלית שידוע שיש לה משמעות". 

היום צפויה הממשלה להצביע על סגירת נתב"ג למשך שבועיים, זאת לאחר המלצת ראש הממשלה נתניהו. היועץ המשפטי לממשלה יכריע לאחר ההצבעה מתי המהלך יוכל להיכנס לתוקפו. ישנה אפשרות, כי היציאה מהארץ תיאסר לצורכי תיירות גם אחרי תום הסגר, ב-31 בינואר, גם עבור אנשים שכבר קיבלו את מנת החיסון השנייה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן