נתניהו פנה לבית הרב קנייבסקי, בבקשה לתמיכה בהמשך הסגר

ראש הממשלה שוחח עם נכדו של מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, וביקש ממנו כי הרב יורה להמשיך ולא להפעיל את תלמודי התורה והישיבות, בשל הצפי להארכת הסגר: "עוד מאמץ אחרון לסגירת תלמודי התורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/21 19:48 ה בשבט התשפא

נתניהו פנה לבית הרב קנייבסקי, בבקשה לתמיכה בהמשך הסגר
הרב קנייבסקי, צילום: Yaakov Nahumi/Flash90

הסגר צפוי להיות מוארך, אך האם החברה החרדית-ליטאית תיקח חלק במאמץ הכולל? ראש הממשלה נתניהו שוחח היום (ב') עם יענקי קנייבסקי, נכדו של הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, וביקש ממנו כי תצא הודעה להמשיך ולהשאיר את תלמודי התורה והישיבות סגורים, לקראת ההחלטה בממשלה על הארכת הסגר, הצפויה מחר או מחרתיים.

נתניהו: "יכול להיות שנצטרך להאריך את הסגר"

ראש הממשלה הציג לקנייבסקי את הנתונים על התחלואה במגזר החרדי, בו התחלואה הגבוהה ביותר מקרב המגזרים בישראל, וביקש ממנו לפעול שסבו יצא בקריאה להמשיך את סגירת מוסדות החינוך והישיבות, במקרה שהסגר יוארך, כצפוי: "צריך לעשות מאמץ אחרון כדי לנצח את הנגיף", אמר.

על פי הדיווח בחדשות 12 קנייבסקי השיב לנתניהו כי יפעל לקבל את הסכמת הרב כדי להמשיך את הציות להנחיות.

ממונה המאבק בקורונה במגזר החרדי, רוני נומה, אמר היום בתדרוך לכתבים כי כ-30% מהנדבקים החדשים בישראל מגיעים מהמגזר החרדי. לדבריו, "במגזר החרדי יש התייצבות בבלימת התחלואה, יש כמה אינדיקציות לכך, אבל מוקדם לדעת האם זו בלימה רגעית או תחילת ירידה".

לדברי נומה, הוא מעריך כי 15% ממוסדות החינוך והישיבות במגזר החרדי מוסיפים לפעול במהלך הסגר. הוא אמר כי "קשה לדעת בדיוק, זה בין הערכה להשערה. חלק קטן נותר פתוח וכנראה שזה הולך וגדל לאט לאט. בשבוע שעבר יותר מוסדות היו סגורים ואנו עוסקים בנושא ומעבירים כתובות למשטרה. אם הסגר יוארך נצטרך לפעול לוודא שהרמה הנוכחית תישמר ולא יהיה פרץ גדול יותר".

עם זאת הדגיש: "צריך להגיד ביושר: הרוב סגור - ומה שנפתח, נפתח במתכונת שונה".