הרב יהושע שפירא: "הרפורמים חוברים לשמאל הקיצוני ולתנועות דה־לגיטימציה למדינה"

במאמר הלכתי חדש, שוטח רבה של ישיבת רמת גן את תפיסת הרצי"ה קוק והנצי"ב מוולוז'ין לגבי היחס הנכון לרפורמים | הרב שפירא טוען במאמר כי "הרפורמים עסוקים בטשטוש היהדות בישראל, ובהפיכתה למדינת כל אזרחיה" | ואיך יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קשור?

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/12/20 16:32 כד בכסלו התשפא

הרב יהושע שפירא: "הרפורמים חוברים לשמאל הקיצוני ולתנועות דה־לגיטימציה למדינה"
הרב יהושע שפירא, צילום: דוד שטיין

הסערה בעקבות פגישות רבנים מזרמי הציונות הדתית עם נציגים העולם הרפורמי, מסרבת לשכוך, כאשר הפעם, הרב יהושע שפירא מפרסם את תפיסתם של הרב צבי יהודה הכהן קוק ושל הנצי"ב מוולוז'ין לגבי היחס לקהילה הרפורמית.

רבה של ישיבת ההסדר ברמת גן, ואחד הרבנים הבולטים בציונות הדתית, פורס בקובץ הלכתי שמתפרסם בימים אלו, עוסק ביחס לרפורמים והאפשרות להיפגש עימם, ונושא את השם ""מְנַע רַגְלְךָ
מנִּתְִיבתָָם". 

אחרי ששטח את תפיסת שני הרבנים בעניין, מסכם הרב שפירא ואומר: "מי שעוקב בתשומת לב אחר מהלכי הרפורמים ומטרותיהם בנוגע למדינת ישראל יבחין בקלות שהם עסוקים בטשטוש יהדותה ובהפיכתה למדינת כל אזרחיה. יתר על כן, רבים מהם חוברים כיום לשמאל הקיצוני ואף לתנועות דה־לגיטימציה למדינה".

המאמר של הרב יהושע שפירא

המאמר של הרב יהושע שפיראצילום: צילום מסך

"חלקם שותפים לדרך באותם קרנות מימון וכינוסים עם הגרועים שבשונאינו", אומר רבה של ישיבת רמת גן ומוסיף כי הרפורמים גם "מגישים חומרים כנגד חיילי צה"ל לדו"ח גולדסטון ובג"צים כדי להגן על בכירים בארגוני טרור כמו החזית העממית. התנועה הרפורמית בישראל מתרכזת בחמישה מאבקים מרכזיים: הדרת נשים, מגדר, הקהילה הגאה, הפרדת דת מהמדינה וגזענות. היא פועלת לשילוב לוחמות בצה"ל, לחקירת רבנים על דעתם התורנית, למען תחבורה ציבורית בשבת וכמובן למען זכויות להט"ב וכדומה, שלא לדבר על יצירת אווירת התבוללות חריפה. היא עוסקת בעתירות שנועדו לשבירת המונופול של הרבנות הראשית על מערך הכשרות ועל תחום הנישואין והגירושין, להכרה בגיורים לא אורתודוקסיים, לקבורה אזרחית וכמובן לשוויון בין כל הזרמים ביהדות".

הרב שפירא מסביר את הסיבות האמיתיות לפעולות התנועה הרפורמית וטוען כי "אין כוונתה לקבל מקום שבו תוכל לקיים את חייה על פי דרכה, שגם לזה- קרא רבנו הרצי"ה "סכנה", "רקבון", ו"הכל לא חיובי". כוונתה המוצהרת היא לעצב את פני מדינת ישראל כדמותה ולסתום את פיות מי שרוצה להביע דעת תורה. כוונה זו אינה נותרת באוויר אלא כוללת פעולות רבות מספור המטביעות חותם עמוק על דמותה של מדינת ישראל".

לשאלה האם הצליחה התנועה הרפורמית במשימתה, עונה הרב שפירא כי "למרות מספרם הדל, הכסף המרובה שמשמש אותם מצליח, לצערנו הרב, לשנות את פניה של מדינת ישראל, בין היתר על ידי פנייה לבית המשפט העליון".


להורדת הקובץ

הרב שפירא מוסיף ותוקף את הקשר של אותם רפורמים עם חילונים ואומר: "כמו כן השירות שהם נותנים לחלק מהאידאולוגים החילונים בכך שהם 'משחררים אותם מעולהּ של היהדות האורתודוקסית' ומאפשרים החדרת תכנים ליברליים בשם היהדות קונה את ליבם ומפילם ברשת. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא שראש האופוזיציה היום במדינת ישראל, יאיר לפיד, חגג בר מצווה לבנו בבית כנסת רפורמי, והוא כמובן אינו היחיד".

"נקל לשער מה הייתה דעתו של רבנו הרצי"ה אילו היה מכיר את המציאות הנוכחית". מסכם הרב שפירא.