איקאה דוחה את פתיחת החנויות

ברשת הודיעו כי מתוך ניסיון להגיע להסכמות עם משרד הבריאות, ישהו ב-24 שעות את פתיחת הסניפים, שתוכננה להיום. באיקאה טוענים כי הם מוכרים מוצרים חיוניים לבית, ובשל כך מותר להם לפתוח, במשרד הבריאות מתנגדים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/11/20 07:46 כד בחשון התשפא

איקאה דוחה את פתיחת החנויות
סניף איקאה נתניה, צילום: Hagit Rabinowitz/Flash90

איקאה דוחה את פתיחת הסניפים ב-24 שעות. אחרי שהודיעה אתמול (ג') כי תפתח היום את סניפיה ברחבי הארץ על אף התנגדות משרד הבריאות, הודיעה היום הרשת השבדית כי תשהה את הפתיחה עד מחר, כדי לנסות להגיע לפשרה עם משרד הבריאות.

גמזו: "לא חושב שאנחנו בדרך לסגר שלישי"

באיקאה הודיעו כי הסניפים ייפתחו באופן מוגבל, ללא אולמות התצוגה, ממלכת הילדים והמסעדות, כדי לעמוד בכללי התו הסגול. ברשת טוענים כי בידיהם חוות דעת משפטית, לפיה איקאה מוכרת מוצרים חיוניים לבית, ועל כן מותר לה להיות פתוחה, כפי שרשת מקסטוק, למשל, פתוחה לאורך כל תקופת הסגר.

מנגד, במשרד הבריאות הודיעו לאיקאה כי מבחינתם הרשת איננה חיונית, וסניף שיפתח ייקנס. כאמור, הבוקר הודיעה איקאה כי תמתין עם פתיחת הסניפים עוד 24 שעות, במטרה להגיע להסכמות עם משרד הבריאות על פתיחת הסניפים.

כזכור, עם היציאה מהסגר הראשון פתחה איקאה את סניפיה, ובמשרד הבריאות ספגו ביקורת רבה על כך שאפשרו לאיקאה לפתוח. נטען כי חלק מגל ההדבקות השני החל בסניפי איקאה, אם כי הדבר לא הוכח.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן