נתניהו בטקס לזכרו של רבין: "גם היום יש הסתה מפורשת לרצח"

הכנסת מקיימת ישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר שנרצח לפני 25 שנים. נתניהו ניצל את הבמה על מנת להזכיר שגם כנגדו הופנו איומי רצח, ונתקל בקריאות מצד חברי הכנסת שמחו על הדברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/20 13:23 יא בחשון התשפא

נתניהו בטקס לזכרו של רבין: "גם היום יש הסתה מפורשת לרצח"
צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

היום (ה'), י"ב בחשוון, ימלאו 25 שנים להירצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. השנה בשל נגיף הקורונה יציינו את היום בצורה מצומצמת יותר. לאחר שהטקס החל בבית הנשיא, ועלייה של המשפחה המצומצמת בלבד לקברו, כעת הכנסת מתכנסת לישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה רבין ז"ל. ינאמו בטקס :יו"ר הכנסת יריב לוין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, ראש הממשלה החליפי בני גנץ והשר עמיר פרץ כנציג מפלגת העבודה.

היום: 25 שנים לרצח יצחק רבין
הנשיא ריבלין: "25 שנים אחר כך והשנאה מבעבעת לנו מתחת לרגליים"

נתניהו התייחס בנאומו על האפשרות של רצח ראש ממשלה גם היום : "25 שנים חלפו מאז הרצח הנורא. נזכור שבעברו הרחוק של עמנו ידענו אסונות לאומים שקנאים חסרי רסן עשו דין לעצמם. אם נרשה לאנשי שוליים לנהוג כך גם היום, שוב נמצא עצמנו על סף התהום. אסור לנו לרמוס את חופש הדיבור ובאותו זמן אסור לנו לקבל הסתה לרצח מכל צד שהוא, לא כלפי ציבור כזה או אחר,  לא כלפי יהודים לא כלפי הערבים לא כלפי מפגינים ולא כלפי מנהיגים. היום, 25 שנים אחרי רצח רבין יש הסתה מפורשת לרצח כלפי ראש הממשלה ובני ביתו חדשות לבקרים, ואיש כמעט אינו פוצה פה" דבריו נתקלו בגינויים מצד חברי הכנסת ממרצ.

נתניהו הדגיש כי על כלי התקשורת להביע מגוון דעות ואמר כי זו הגדולה של הרשתות החברתיות: "הדמוקרטיה תלויה בכך שכלי התקשורת לא יציגו דעה אחידה מונוליטית חד גונית, כשאני שמעז להביע דעה אחרת אפילו קצת אחרת מוקע מיד. זאת הגדולה של הרשתות החברתיות, הן לא כפופות לתכתיב הדעות שבא מלמעלה מקומץ אנשים, מצד קבוצה קטנה שמוטה תמיד רק לכיוון אחד. כל עוד הרשתות החברתיות מאפשרות את חופש הביטוי למי שקולם מושתק בתקשורת הממוסדת והריכוזית, הן תורמות תרומה חשובה לדמוקרטיה.  אבל גם שם ברשתות החברתיות צריך לשמור שלא ייחצו קווים אדומים, אסור שתהיה שם שום הסתה לרצח, שום הסתה לאלימות, מכל צד שהוא".

צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

לאחריו עלה יאיר לפיד והשווה גם הוא בין הנהגת רבין להנהגה היום:"המורשת של רבין היא מודל המנהיגות שלנו. המורשת שלו היא עשיית הדבר הנכון גם כשזה קשה. הוא תו התקן. אנחנו מסתכלים עליו, אנחנו מסתכלים על האנשים שמובילים היום את המדינה, ואי אפשר להחמיץ את ההבדל". עוד אמר: "מדינת ישראל נמצאת באחד הרגעים הקשים בתולדותיה. זו לא רק המגיפה. זה מה שקורה בתוכנו. ההסתה חזרה. אותה הסתה, בידי אותם אנשים. הפילוג, השסע, השיבטיות – כולם כאן". לסיום אמר: " בימים כאלה, נהוג להתגעגע למנהיגים מן העבר. לחשוב מה הם היו אומרים לנו. רבין היה אומר לנו: אל תבלבלו את המוח. אל תתגעגעו אלי. לכו תתקנו, זה התפקיד שלכם".

אחרון עלה יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, שגם הוא ניצל את הבמה לבקר את נתניהו, על אף היותו חבר בממשלה. ": "קראת לכולנו להיכנס מתחת לאלונקה. כך עשינו, באנו לשרת את אזרחי ישראל, אך אין לנו כוונה שאלונקה זאת תהפוך לאפיריון מלכותי, של אף אחד, גם לא שלך. כי בימים אלה גם אתה חייב להיות מתחת לאלונקה". עוד התייחס על שיקולי ההחלטות של נתניהו: "יצחק רבין לא בדק מה יועיל לו בסקרים. לא חשב מה ישפיע על הבייס. ובימים של משבר בטחוני, ובאירועים הקשים ביותר יצחק הלך בעצמו לזירות הפיגועים הקשות. לא נרתע מהמחאות והגידופים נגדו. הוא לא האשים אף נושא משרה או פקיד, ולא ברח מאחריות. הוא היה באמת ראש הממשלה של כולם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן