נחתמו ההסכמים הכלכליים עם איחוד האמירויות

היסטוריה: משלחת רשמית ראשונה מהאמירויות, נחתה בנמל התעופה בן גוריון וחתמה על שורת הסכמים בנושאי כלכלה, תחבורה ומדע עם ישראל. ראש הממשלה בירך: "עושים היסטוריה לדורות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/20 12:13 ב בחשון התשפא

נחתמו ההסכמים הכלכליים עם איחוד האמירויות
החתימה על ההסכמים, השרים האמירתים עם ראש הממשלה נתניהו, צילום: צילום מסך

משלחת ראשונה אי פעם מאיחוד האמירויות נחתה לפני שעה קלה בנמל התעופה בן גוריון, היישר לטקס החתימה על ארבעה הסכמי שיתוף פעולה עם ישראל. ההסכמים נוגעים לתחומי התעופה, פטור מאשרות (ויזות) לתיירים, הגנה על השקעות ומדע וטכנולוגיה. במעמד הטקס נוכחים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ’ין ושני שרים מאיחוד האמירויות. מטעם ישראל חתמו על ההסכמים שר האוצר ישראל כץ, שרת התחבורה מירי רגב, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ומנכ"ל רשות האוכלוסין שלמה מור-יוסף. 

ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו כי "היום אנחנו עושים היסטוריה לדורות. זה הביקור הראשון אי פעם מהאמירויות בישראל. אנחנו חותמים על ארבעה הסכמים שיעשו שינויים ממשיים לעמים שלנו", והוסיף כי "הביקור הזה יראה לעמים שלנו לאזור ולעולם את הרווחים שניתן להשיג מיחסים נורמליים. אנחנו רוצים מזרח תיכון של דו קיום ושיתוף פעולה".

השר האמירתי עם השר יזהר שי וראש הממשלה

השר האמירתי עם השר יזהר שי וראש הממשלהצילום: צילום מסך

שר האוצר של איחוד האמירויות, עובייד חומייד א-טאייר אמר: "אחרי החתימה על הסכם ההגנה על השקעות נוכל להתחיל ולהוציא לפועל את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות".

שר האוצר של ארצות הברית סטיבן מנוצ'ין אמר בטקס: "איזה מאורע היסטורי. הסכם אברהם קושר קשרים כלכליים ישירים בין שתי הכלכלות המשגשגות ביותר. ככל שיגבר השגשוג הכלכלי - יגבר גם הביטחון".

מוקדם יותר גינו בכירים ברשות הפלשתינית גינו את קיום הביקור של שרי איחוד האמירויות בישראל וכינו אותו "מביש".