סקר מנדטים דרמטי: נתניהו ובנט ראש בראש עם הפרש של 3 מנדטים בלבד

לאחר למעלה מארבעה חודשים באופוזיציה, ימינה מצליחה להפוך את צמרת טבלת המנדטים ומקבלת 23 מנדטים, כאשר הליכוד מתדרדרת ל-26 מנדטים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 19:30 יח בתשרי התשפא

סקר מנדטים דרמטי: נתניהו ובנט ראש בראש עם הפרש של 3 מנדטים בלבד
בנט מתקרב לנתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בצל הקולות להקדמת הבחירות, סקר מנדטים חדש שנעשה עבור חדשות 12, מראה שהליכוד מגיע לשפל של 26 מנדטים, לעומת זאת ימינה מצליחה לטפס ל-23 מנדטים והקרב בין בנט לנתניהו הופך להיות ראש בראש. 

במידה והבחירות היו נערכות היום, זו היתה תמונת המנדטים: הליכוד מתדרדרת ל- 26, מיד אחרה ימינה עם 23 מנדטים. יש עתיד במקום השלישי עם 18 מנדטים. הרשימה המשותפת יציבה עם 15 מנדטים, כחול לבן וש"ס עם 9 מנדטים, ליברמן עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים ומרצ סוגרת את הרשימה עם ב5 מנדטים בלבד. 

מפת הגושים מראה שגוש הימין מתחזק ל- 65 ויכול להקים ממשלת ימין יציבה. לעומת זאת, גוש השמאל וליברמן עומדים על 55 מנדטים בלבד. 

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הסקר הראה שבנט מתחיל להתקרב בצעדי ענק לנתניהו. ראש הממשלה נתניהו מוביל עם 29%, בנט  מעט מאחוריו 20%, לפיד נותר מאחור עם 10% בלבד וראש הממשלה החליפי מקבל 8% בלבד

סקר מנדטים חדש של 'דיירקט פולס' מראה שמגמת ההתדרדרות של נתניהו נבלמה, אבל כחול לבן ממשיכים לצנוח. בנט יציב על המקום השני, אך במידה ותקום מפלגה בראשות ראש עיריית תל אביב רון חולדאי והרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט הוא יורד מעט. 

על פי הסקר, במידה והבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד מובילה עם 31 מנדטים, ימינה יציבה במקום השני עם 20 מנדטים. יש עתיד מיד אחריה עם 18 מנדטים, הרשימה המשותפת צונחת ל-13 מנדטים, ש"ס וישראל ביתנו עם 9 מנדטים כל אחד. כחול לבן צונחת ל-7 מנדטים, כמו גם יהדות התורה. מרצ סוגרת את הרשימה עם 6 מנדטים בלבד. 

על פי מפת הגושים, גוש הימין מתחזק ל-67, ומצליח להקים ממשלה ימנית בקלות. לעומת זאת גוש השמאל וליברמן יורדים ל- 53 בלבד. 

הסקר בדק מה תהיה חלוקת המנדטים, במידה ותקום מפלגה של חולדאי ואייזנקוט: הליכוד מאבדת מנדט אחד, אך מוסיפה להוביל עם 30 מנטים. ימינה במקום השני עם 19 מנדטים. יש עתיד צונחת ל-14 מנדטים בלבד, הרשימה המשותפת יציבה עעל 13 מנדטים. ש"ס וישראל ביתנו עם 9 מנדטים כל אחת. המפלגה החדשה של אייזנקוט וחולדאי קוטפת 8 בסקר הראשון שלה. יהדות התורה שומרת על 7 המנדטים שלה. כחול לבן מתחילה לראות את אחוז החסימה עם 6 מנדטים בלבד, ומקבלת את אותו מספר מנדטים כמו מרצ. 

גם בתרחיש כזה גוש הימין יצליח להקים ממשלת ימין יציבה כשהוא מקבל 65 מנדטים. גוש השמאל מתחזק ל-55 מנדטים, אך זה עדיין לא מספיק לו להקמת קואליציה. 
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן