משה בר סימן טוב יחזור לנהל את המאבק בקורונה?

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר זכה להצעה מראש הממשלה לשוב ולנהל את המאבק בנגיף, לאחר שעמד בחזיתו בגל הראשון של ההתפרצות. בר סימן טוב בתגובה: "לא ניתנה הצעה קונקרטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/20 08:11 יב בתשרי התשפא

משה בר סימן טוב יחזור לנהל את המאבק בקורונה?
משה בר סימן טוב, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם בקרוב צפוי שינוי בחזית המאבק בקורונה בישראל? על פי דיווח הבוקר (ד') ב'ידיעות אחרונות', ראש הממשלה נתניהו פנה למשה בר סימן טוב, מי ששימש מנכ"ל משרד הבריאות עד חודש מאי האחרון, וביקש ממנו לחזור ולנהל את המאבק בקורונה, כפי שעשה בתחילת התפרצות הנגיף, באביב האחרון.

בר סימן טוב: "אם לא נרד משמעותית לפני החורף, יהיה הרבה פחות טוב"

על פי הדיווח, בר סימן טוב קיבל הצעה לחזור ל"תפקיד ניהולי בכיר" במאבק בקורונה. כזכור, ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, הודיע כבר מספר פעמים כי הוא יסיים את תפקידו בכל מקרה ב-1 באוקטובר, ויחזור למשרתו כמנהל המרכז הרפואי איכילוב.

עוד נאמר בידיעה כי היחסים בין ראש הממשלה לממונה פרופ' גמזו עלו על שרטון, וכי נתניהו התעלם במהלך ישיבת הממשלה בשבוע שעבר מהמלצתו של גמזו שלא להחריף את הסגר. בתגובה אמר גמזו למקורביו כי "אני חוזה בסיוט הזה עם בחילה". מנגד, יחסיו של נתניהו עם בר סימן טוב במהלך הגל הראשון היו טובים במיוחד, ולמעשה כל המאבק בהתפשטות הקורונה בחודשים מרץ ואפריל נוהל בידי נתניהו ובר סימן טוב, שכיהן אז כמנכ"ל משרד הבריאות, כאמור.

בר סימן טוב מסר בתגובה לדיווח כי "גורמים בממשלה מתייעצים איתי מעת לעת ואני מביע את דעתי בנוגע למצב, אבל לא ניתנה שום הצעה קונקרטית". עם זאת, מקורביו אמרו כי על רקע המצב החמור של התחלואה בישראל, הוא שוקל בחיוב חזרה לתפקיד של קבע במאבק בהתפשטות המגפה.

בהמשך לדיווח, קרא יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, לשר הבריאות יולי אדלשטיין, למנות את משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, לפרויקטור הקורונה על רקע העלייה בתחלואה.

"מה שחשוב זה מבחן התוצאה ובשונה מגמזו - משה בר סימן עמד בו בהצלחה - בגל הראשון הצליח לבלום את העלייה בכמות הנדבקים בקורונה ואף להוריד את מס' החולים והמונשמים. אין מתאים ממנו לשמש כפרויקטור הקורונה", אומר יו"ר הקואליציה זוהר.