מנדלבליט: "ראש הממשלה יכול לכהן תחת כתב אישום"

היועץ המשפטי לממשלה אמר בהרמת כוסית של משרד המשפטים כי הוא עומד מאחורי עמדתו שנמסרה לבג"ץ ואמר "נתניהו הוא ראש הממשלה של כולנו", וטען כי "גורמים בעלי עניין מנסים להטיל דופי בעבודתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/20 14:05 כה באלול התשפ

מנדלבליט: "ראש הממשלה יכול לכהן תחת כתב אישום"
מנדלבליט. שולל את הדיווח על "נבצרות מהותית" של נתניהו, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

בהרמת הכוסית לרגל השנה החדשה של משרד המשפטים שנערכה היום (ב') התייחס היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למספר נושאים. עיקר הדברים נגע לדיווח משבוע שעבר לפיו הוא שוקל להמליץ כי על נתניהו לצאת לנבצרות מהותית בשל התקפותיו על מערכת המשפט, ועל כך הוא טען: "ראש הממשלה יכול להמשיך ולכהן בתפקידו תחת כתב אישום".

מנדלבליט הבהיר כי הוא עומד מאחורי העמדה המשפטית שהוא פרסם לפיה "ראש הממשלה יכול להמשיך ולכהן בתפקידו תחת כתב אישום, בכפוף להסדרת ניגוד עניינים. זו עמדתי שהוגשה לבג"צ". היועמ"ש הוסיף ואמר כי "בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה של כולנו, בבית המשפט המחוזי בירושלים רק הראיות ידברו". 

היועץ המשפטי לממשלה חשף כי מופעל עליו לחץ במהלך עבודתו המשפטית, מצד גורמים חיצוניים. "גורמים בעלי עניין מנהלים קמפיין שלם, קמפיין שנמשך יומם ולילה, שמטרתו להטיל דופי בעבודת הייעוץ המשפטי לממשלה, בעבודת פרקליטות המדינה ובעבודתי שלי".

"אלו שמחוללים את אותו קמפיין", טען מנדלבליט, "אולי מקווים שהשמצות למיניהן נגדי או נגד בעלי תפקידים אחרים, וכל מיני עלבונות ושקרים, ישפיעו על החלטה כזו או אחרת שלנו".