הסגר יחל ביום שישי בשעה 14:00 ויימשך שלושה שבועות

לאחר ישיבת ממשלה מתוחה במיוחד, הוחלט כי הסגר יחל בצהרים, ולא בבוקר, אך יימשך שלושה שבועות, ולא שבועיים כמו שהומלץ בתחילה. משרד הבריאות הוסיף לרשימת המקומות הסגורים את בריכות השחייה, חדרי הכושר והמסעדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 20:09 כד באלול התשפ

הסגר יחל ביום שישי בשעה 14:00 ויימשך שלושה שבועות
חוזרים לסגר? העלייה לירושלים בתקופת ההגבלות, צילום: דני מרון, פלאש90

שרי הממשלה החליטו הערב (א'), כי הסגר הכללי יחל בערב ראש השנה, ביום שישי בשעה 14:00 ויימשך שלושה שבועות עד לצאת שמחת תורה, כך שיחול לאורך כל תקופת החגים. מערכת החינוך תושבת רק מיום שישי והמגזר הפרטי ימשיך לעבוד כרגיל וללא קבלת קהל.  

אלה עיקרי התכנית להורדת התחלואה שאושרה הערב בממשלה:

  • הסגר יתחיל מיום שישי לשלושה שבועות. 
  • הסגר יתחיל בערב החג ב-14:00, כדי לאפשר לציבור להתכונן בהתאם.
  • הלימודים יימשכו עד שישי, ולא יושבתו ברביעי כפי שתוכנן בהתחלה.
  • למעט תיירות, מסחר ובילוי, המגזר הפרטי יעבוד לפי התו הסגול, בלי מגבלות מיוחדות, וללא קבלת קהל.  
  • ביום חמישי תוצג תוכנית פיצוי כלכלית לעסקים שייפגעו. 

ישיבת הממשלה שבסופה הוחלט על המתווה, הפכה למתוחה במיוחד כאשר השרים החלו לעסוק גם בעניין ההפגנות, כששרי הליכוד טוענים כי במקרה של סגר אין לקיים הפגנות, לעומת השרים מכחול לבן ובגיבוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שתומכים בהמשך ההפגנות.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טען כי יש לאפשר את קיום ההפגנות, גם בזמן הסגר, השר אמסלם הטיח בו ואמר, "קח אחריות. מותר התקהלות של 10,000 איש? זה נראה לך רציני? איך אתה עומד מנגד?". אמסלם הוסיף, "קח אחריות על המחלה, אמון הציבור נפגע בגלל ההפגנות. איך אפשר אחר כך להגיד לאנשים שהם לא יכולים להתפלל?". 

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הצטרף ואמר למנדלבליט כי ההפגנות ההמוניות הן מחבל מתאבד שנכנס ללב המדינה. צריך להגביל אותן כמו כל התקהלות אחרת. היועמ"ש ענה לו והזהיר כי הגבלת ההפגנות תגרום למשבר קשה יותר ממה שיש עכשיו. 

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הביע אף הוא התנגדות להמשך ההפגנות במתכונת הנוכחית: "גם הפגנות זו התקהלות". שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי יבחן תו סגול להפגנות ואמר כי מדובר בהחלטה שצריכה להיות מבוססת על שיקולים רפואיים ולא פוליטיים ולכן בכוונתו להעביר את קבלת ההחלטה לגורמי מקצוע במשרדו.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן