פיגוע דריסה בצומת תפוח: חייל ושוטר נפצעו קל, המחבל נורה

מחבל פגע ברכבו בחייל ושוטר, השניים נפצעו קל ומטופלים על ידי כוחות הרפואה. חיילים שהיו במקום ירו ונטרלו את הנהג הדורס. שר הביטחון: "לא נאפשר לטרור להרים את הראש" | צפו בתיעוד ובעדותו של השוטר שנטרל את המחבל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/09/20 08:24 יג באלול התשפ

פיגוע דריסה בצומת תפוח: חייל ושוטר נפצעו קל, המחבל נורה
זירת הפיגוע בצומת תפוח, הבוקר, צילום: דוברות המשטרה

פיגוע דריסה בשומרון. חייל ושוטר נפצעו הבוקר (ד') קל בסמוך לצומת תפוח, לאחר שמחבל פגע בהם ברכבו. על פי דיווחים של עדי ראייה, חיילים שהיו במקום ירו ונטרלו את המחבל הדורס שנפצע בינוני. על פי דיווחים פלשתיניים, המחבל הוא מוחמד ג'בל חדיר מהעיירה ביתא השוכנת דרומית לשכם.  

מהודעת המשטרה עולה כי הנהג החשוד הגיע ברכבו לצומת תפוח ופגע ברכבו בשוטרים שעסקו ברישום דוחות תנועה. בהמשך עצר המחבל את רכבו, יצא ממנו ורץ לעבר השוטרים עם סכין שלופה. שוטר שהבחין בחשוד ירה מנשקו וניטרל את החשוד.

דובר צה"ל: "בהמשך לדיווח על פיגוע דריסה בצומת תפוח במרחב החטיבה המרחבית "שומרון", מחבל ניסה לדרוס ברכבו לוחם צה"ל ושוטר שפעלו במרחב, ולאחר מכן יצא מרכבו עם סכין שלופה. כתוצאה מהדריסה נפצעו לוחם צה"ל ושוטר באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. השוטר הגיב בירי והמחבל נוטרל".

בהודעת מד"א נכתב: "בשעה 08:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על שני הולכי רגל שנפגעו מרכב סמוך לצומת תפוח. מדיווח ראשוני בלבד, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לשני פצועים במצב קל".

חובש בכיר במד"א אביאל ממליה סיפר: "כשהגענו למקום שני הפצועים, גברים כבנו 20 ו-23 התהלכו בזירה כשהם בהכרה וסובלים מחבלות קלות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במצב קל להמשך טיפול בבית החולים".

סכין המחבל

סכין המחבלצילום: דוברות המשטרה

שר הביטחון, בני גנץ, אמר לאחר הפיגוע: "‏אני מבקש למסור רפואה שלמה ללוחם צה"ל ולשוטר שנפצעו הבוקר בפיגוע. לא נאפשר לטרור להרים את הראש ונילחם במפגעים ובמי ששולח אותם. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו להיות ערוכים בכל הגזרות".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה לניסיון הפיגוע : "תושבי השומרון מחבקים ומחזקים את חיילי צהל ואת כוחות הביטחון. כשהממשלה נסוגה מריבונות ומגמגמת בנוגע לאחיזה בארצנו אין פלא שהמחבלים של הרשות הפלשתינית אוזרים אומץ ויוצאים לפגע בחיילים ואזרחים. רק עמידה נחושה על זכותנו על הארץ תביא לרגיעה ולשקט".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן