באוקראינה החלו לאפשר את כניסת החסידים שעוכבו בנמל התעופה

32 חסידים, בתוכם גם ילדים רבים, עוכבו בקייב ובאודסה ללא מים ואוכל ובהשגחה מתמדת של חיילים אוקראינים. מיקי זוהר תוקף: "אלפים כבר נוסעים ללא פיקוח וללא היערכות של המדינה. השנאה לחרדים מעוורת את כולם". בהמשך החלו הרשויות להכניס את המעוכבים, לאחר בדיקות קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 13:49 ז באלול התשפ

באוקראינה החלו לאפשר את כניסת החסידים שעוכבו בנמל התעופה
חסידים בדרך לאומן. ארכיון, צילום: Avi Dishi/Flash90

לאחר שהובהר כי ממשלת אוקראינה לא תכניס לשטחה תיירים עד ליום כיפור, עשרות חסידים שהזדרזו להגיע לאוקראינה לפני ספטמבר, כדי לשהות בקבר רבי נחמן באומן במהלך ראש השנה – עוכבו בשדה התעופה באודסה. בשעות הערב החלו הרשויות באוקראינה לאפשר את כניסת החסידים לתחומי המדינה, בכפוף לבדיקות קורונה.

השר אדלשטיין לשר הבריאות האוקראיני: אל תחששו לאסור כניסת ישראלים - לא תצטיירו כאנטישמים

32 החסידים, בתוכם גם ילדים רבים, שעוכבו בימים האחרונים בנמלי התעופה שבאודסה ובקייב ישנו בלילה בשדה התעופה, וסיפרו כי נותרו ללא מזון – והיו בהשגחה של חיילים אוקראינים לאורך כל הזמן.

מיקי זוהר, שתקף את פרופסור גזו על מכתבו לנשיא האוקראיני לא להרשות לחסידים להיכנס, מיהר להגיב לעיכוב החסידים: "‏אחרי שחטפתי ביקורת על עניין הנסיעה לאומן, עמדתי מתבהרת כנכונה. במקום להיערך לנסיעה מבוקרת ומפוקחת של מאמינים ולהפחית את מספר הנוסעים מ 25,000 ל 6,000 תחת השגחה קפדנית, אלפי אנשים כבר נוסעים לשם ללא פיקוח וללא הערכות של המדינה. צריך לומר את האמת: השנאה לחרדים פשוט מעוורת את כולם".

כזכור,לאחר מכתבו של הממונה על הקורונה, רוני גמזו, ממשלת אוקריאינה קבעה כי תיירים לא יורשו להיכנס לשטחה כדי למנוע הדבקה, אולם המכתב נשלח ללא ידיעת נתניהו וגנזו נאלץ להתנצל. חברי הכנסת והשרים החרדים התרעמו על הקביעה של גמזו כי זה יגרום להתפרצות לא מבוקרת וטענו כי הוא מתנגד למנהגים דתיים וציינו כי גם בהקלות על בתי הכנסת גמזו מקשיח עמדות. 

יו״ר ימינה נפתלי בנט מיהר לצאת להגנתו של פרוייקטור הקורונה: "שרי ממשלת ישראל, תנו לגמזו לעבוד! ‏הממשלה מינתה את פרופ׳ רוני גמזו לפרוייקטור הלאומי נגד הקורונה. ‏ומאז, במקום לעזור לו, שרי הממשלה מתדרכים נגדו, קושרים את ידיו ותוקפים אותו בתקשורת ללא הרף. ‏הפסיקו לתקוע לו מקלות בגלגלים. תנו לו לעבוד!".