התקדמות בפרשת האונס באילת: נעצרה בכירה במלון בחשד לאי מניעת פשע

11 חשודים נחקרו עד כה וצפויים מעצרים נוספים. גורמים המעורבים בחקירה טוענים כי הנערה אמינה וסרטונים שבידי המשטרה מחזקים את עדותה. מעריכים כי פרק הזמן בו התרחשה העבירה ארוך יותר ממה שנחשד בתחילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 18:21 ג באלול התשפ

התקדמות בפרשת האונס באילת: נעצרה בכירה במלון בחשד לאי מניעת פשע
הפגנה בעקבות פרסום פרשת האונס באילת, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מפקד מרחב לכיש במשטרה, ניצב-משנה רונן אבניאלי, מסר היום (א') בצהריים בתדרוך על מצב החקירה בחשד לפרשת אונס הקבוצתי של נערה בת 16 בבית מלון באילת. "לפני כעשרה ימים הגיעה לתחנת משטרת אשקלון נערה בת 16 והגישה תלונה בנוגע לאונס שעברה באילת כשהייתה עם חברות", סיפר אבניאלי על תחילת הפרשה.

"מיד עם קבלת התלונה" המשיך מפקד המרחב, "הוקם צוות חקירה מיוחד שעסק באיתור ראיות, איסוף חומרים דיגיטליים ומציאת חומרים נוספים שהיו ברשות הציבור והחומרים שמצאנו בזירה עצמה".

"עד עכשיו עצרנו תשעה חשודים קטינים ועוד שני חשודים בגירים. כמו כן עיכבנו לחקירה חשודה נוספת שביקשה להפיץ את הסרטונים באינטרנט. אנחנו רואים את זה בחומרה. בימים הקרובים צפויים מעצרים נוספים", סיכם ניצב משנה אבניאלי. 

גורם משטרתי שמעורב בחקירה ציין כי הנערה "לא הייתה במצב שבו היא יכלה לדעת כמה גברים תקפו אותה. היא לא נקבה במספרים. אנחנו מתייחסים לאירוע בחומרה ללא כל קשר למספר המעורבים". 

ככל שעובר הזמן, סוברים במשטרה כי הנערה מהימנה. עדותה קיבלה חיזוקים מחומרי חקירה שתומכים בגרסתה ואשר נאספו על ידי המשטרה. כמו כן אפשרות שפרק הזמן בו התרחשה העבירה הוא ארוך יותר ממש שנחשד בתחילה. 

בית משפט השלום באשקלון האריך מוקדם יותר את מעצרו בחמישה ימים של החשוד המרכזי באונס, תושב חדרה בן 27. במקביל עוכבו הבוקר לחקירה שבעה נערים נוספים בחשד למעורבות באונס הנערה. גם מנהלת מלון הים האדום, שבו לכאורה בוצע אונס הנערה, עוכבה לחקירה בחשד לאי מניעת פשע ושיבוש הליכי חקירה.