עימותים בהפגנות בירושלים: שוטר נפגע מיידוי אבן, 7 מפגינים נעצרו

המפגינים נגד ראש הממשלה ארגנו צעדה מגשר המיתרים לכיוון כיכר פריז וזאת ללא קבלת אישור מהמשטרה. במהלך ההפגנה תועד שוטר מכה מפגין, במשטרה נערכים עם פרשים ומכת"זיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/20 21:16 ב באלול התשפ

עימותים בהפגנות בירושלים: שוטר נפגע מיידוי אבן, 7 מפגינים נעצרו
ההפגנות הערב בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המחאות נגד השלטון ממשיכות, כאשר הערב (ש') יצאו כ-1,500 מפגינים לצעדה מגשר המיתרים בירושלים לכיוון כיכר פריז. בשלב מוקדם של ההפגנה בירושלים נצפו מספר מקרי אלימות הן של מפגינים והן של שוטרים. הצעדה מתקיימת ללא אישור המשטרה, והחלו עימותים עם המפגינים בעת שהגיעה הצעדה בסמוך לרחוב בצלאל, ו-7 מפגינים אף נעצרו.

בתיעוד של ערוץ 12  נראה סגן ניצב ניסו גואטה, קצין אג"מ מרחב ציון, מכה בעוצמה ובאלימות רבה מפגינים. במקביל המשטרה דיווחה כי  לפני זמן קצר בוצע ידוי של אבן לעבר השוטרים, ואף הביאה לפציעתו של שוטר, שפונה לטיפול רפואי. במשטרה מתגברים את הכוחות עם עשרות שוטרים בהם גם מפקד המחוז דורון ידיד, פרשים ושתי מכת"זיות.

מהמשטרה נמסר על ההפגנה בירושלים שנערכה ללא אישור: "עמדת המשטרה הנה לא לאפשר את קיום התהלוכה במתווה זה בשל פגיעה במרקם חיי השגרה של תושבי העיר ומבקריה שכן מדובר בציר הכניסה והיציאה הראשי של העיר. יחד עם זאת, הוצעו למארגנים חלופות שיאפשרו את קיום התהלוכה ממוקדים שונים תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים, אך בשלב זה הם סרבו". הפגנות נוספות מתקיימות באזורים נוספים ברחבי הארץ, ביניהן גם הפגנה של כ-1,000 איש בסמוך למעונו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה.

בתגובה נמסר ממארגני המחאה כי  "אנחנו יוצאים בהמונינו לרחובות ולצערנו, משטרת ישראל מסרבת לאבטח את הצועדים והצועדות. אנחנו אומרים למשטרה - לא ניתן לכם לדכא את המחאה. נצעד אתכם או בלעדיכם. תפקידכם להגן עלינו, תפקידנו להגן על מדינה קורסת". בין הארגונים הנמצאים בהפגנה הגיעו "הלם תרבות", "קומי ישראל", "צעדת הנשים", "התעוררנו", "חזית ורודה", "אזרחיסט" ו"הבעלבתים".