לאחר עימותים מול המפגינים, המשטרה פינתה את מאהל המחאה בבלפור

לאחר ניסיונות ממושכים של הידברות עם המפגינים ולאור סירובם לעבור למתחם שהוקצה להם, משטרת ישראל העבירה אותם בכוח. ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון אזק עצמו לגדרות כדי למנוע את הפינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 15:51 ל באב התשפ

לאחר עימותים מול המפגינים, המשטרה פינתה את מאהל המחאה בבלפור
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לאחר שרחבת כיכר פריז בירושלים הוקצתה הערב להפגנת תומכי ראש הממשלה נתניהו, משטרת ירושלים החלה לפנות את מפגיני הדגלים השחורים, שמפגינים נגד מדיניות נתניהו, בכוח. נזכיר כי הפגנות נגד נתניהו מתקיימות כבר שמונה שבועות ברציפות ברחבת הכיכר, אולם מפגינים רבים מסרבים להתפנות מרצון למתחם שהוקצה להם בהמשך רחוב עזה, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון וקצינים נוספים בדימוס אזקו את עצמם לגדרות כדי למנוע את הפינוי. 

מהמשטרה נמסר כי "לאחר ניסיונות ממושכים של הידברות עם המפגינים ולנוכח סירובם לעבור למתחם שהוקצה להם, החלו כוחות משטרת ישראל להעבירם למתחם". המפגינים נמצאים כעת ברחוב עזה.

ראשי מטה מאמ"ץ מגיבים. יעקב שטרנברג: "פעמים רבות, בזמן הפגנות של השמאל, היו מזיזים אותנו ממאהל תומכי רוה"מ. המשטרה עושה זאת למספר שעות כדי למנוע עימות בין 2 הקבוצות ותמיד שיתפנו פעולה."

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר: "עוד קו אדום בוהק נחצה היום בפינוי האלים והמיותר שביצעה משטרת בלפור במפגינים. החלטה פוליטית של משטרה בריונית, נטולת מפכל מזה שנתיים, גרמה לפציעתם של ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון ותת-אלוף אמיר השכל, בעת שעמדו על זכותם להפגין במאהל הקבוע שלהם.

"לא הייתה כל סיבה לפנות את המאהל, אוי לבושה של משטרה שלוקחת את החוק לידיה. התנהלותה התמוהה של המשטרה וההחלטה להפלות בין מפגינים נגועות בסירחון פוליטי עז. אנחנו נילחם על זכותנו הדמוקרטית להמשיך להפגין וקוראים לציבור להגיע בהמוניו בסוף השבוע לומר בקול ברור למושחת מבלפור ולמשטרת החצר שלו - עד כאן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן