העיתונאי אבישי בן חיים הותקף על ידי מפגינים. נתניהו: "בושה וחרפה"

במהלך ההפגנות בירושלים הותקף העיתונאי של חדשות 13 בעת שהגיע למקום כדי לסקר אותן. נשיא המדינה: "אסור לנו לקבל בשוויון נפש מראות שכאלה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 08:06 כג בתמוז התשפ

העיתונאי אבישי בן חיים הותקף על ידי מפגינים. נתניהו: "בושה וחרפה"
אבישי בן חיים, צילום: פלאש 90

במהלך ההפגנות אמש (ג') בירושלים נעצרו 50 מפגינים עקב התפרעות וחסימת דרכים, בין האנשים שהמפגינים התקיפו - העיתונאי אבישי בן חיים. בן חיים שהגיע לסקר את האירוע עבור ערוץ 13 בו הוא עובד, נתקל במתקפות מצד מפגינים שלא ראו בו ראוי לסקר את האירוע, בין היתר בשל עמדותיו הפוליטיות. 

בן חיים פרסם את תחושתיו מהאירוע וכתב מה הכי הפריע לו: "'מרוקאי זבל' הרבה צעקות איומות ומאיימות ספגתי אתמול. אבל רק זו הגזענית דקרה אותי ממש בנשמה". גם שרה ב"ק ביקשה להתייחס לתקיפת עיתונאים בכאן מורשת, וסיפרה כי גם היא הותקפה: "שתי מפגינות גם הרביצו לי והן דחפו את המצלמה, אחת מהן נתנה לי סטירה".  

בכירים בפוליטקה בישראל גינו את המתקפה על בן חיים, ביניהם נשיא המדינה ראובן ריבלין: "אסור לנו לקבל בשיוויון נפש מראות שכאלה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל. עלינו לעשות הכול כדי שאיש לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה כל אזרח - ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל - הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה".

שר התקשורת יועז הנדל תקף גם הוא את הפגינים, שלטענתו נלחמים בדמוקרטיה, אך בוחרים לתקוף איש תקשורת: "צבועים נמאסתם. בחודשיים האחרונים נאלצתי להגן פומבית כמה פעמים על עיתונאים. והנה עכשיו תקפו את אבישי בן חיים בהפגנה. כמו בפעמים הקודמות אמרתי שאסור שזה יקרה. אלא שהפעם 'מגיני הדמוקרטיה' שלחו לי הודעות כועסות כי זה שונה ולאבישי יש 'תזות מסוכנות'".

שר החוץ, גבי אשכנזי הצטרף גם הוא לגינויים: "צפיתי במראות הקשים ותקיפת עיתונאי חדשות 13 אבישי בן חיים בהפגנה מול מעון רה״מ ונחרדתי. מותר וחשוב להפגין, אך אין מקום לשנאה שניבטה מעיני חלק מהמפגינים ולקולות שנשמעו. עלינו למנוע את ההתדרדרות ולעצור את גילויי האלימות והשנאה בכל מחיר לפני שיהיה מאוחר. את הויכוח ננהל בכלים הראויים".

מערוץ 13 נמסר: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות המילולית כלפי אבישי בן חיים. עיתונאים צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חדשות 13 ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".

בצהריי היום הגיב לאלימות שספג בן חיים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וצייץ: "ההתקפה המבישה אתמול בהפגנת השמאל על העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים, יחד עם האלימות שהשתוללה שם נגד שוטרים, ראויה לכל גינוי. בושה וחרפה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן