מרד בקואליציה: מיקי זוהר זועם על השרים שהצביעו בעד חוק הפונדקאות

חוק הפונדקאות שהגיש ח"כ עידן רול מהאופוזיציה ועלה היום להצבעה במליאה, מעורר מהומה בקואליציה. השרים אוחנה ושמולי וח"כ איתן גינזבורג - הצביעו בעד החוק. יו"ר הקואליציה: "השרים ננזפו וישקלו סנקציות נגדם". מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/07/20 15:27 ט בתמוז התשפ

מרד בקואליציה: מיקי זוהר זועם על השרים שהצביעו בעד חוק הפונדקאות
מיקי זוהר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק הפונדקאות שהגיש ח"כ עידן רול ויאיר לפיד (יש עתיד) מהאופוזיציה עלה היום (ד') להצבעה במליאת הכנסת וגרם למהומה בתוך הקואליציה. הצעת החוק של באה להעמיד במבחן את חבריהם לשעבר מכחול לבן, שבמהלך שני סבבי הבחירות האחרונים הביעו נכונות לתמוך בחוק שכזה. 

השרים אמיר אוחנה ואיציק שמולי וח"כ איתן גינזבורג הצביעו בעד הצעת חוק הפונדקאות וכך יצאו נגד עמדת הקואליציה. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ממש לא אהב את ההחלטה שלהם לתמוך בהצעת החוק ואמר: "השרים ננזפו וישקלו סנקציות נגדם". למרות הצבעתם של שלושת חברי הקואליציה בעדה, מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק. בהצבעה שמית תמכו 29 והתנגדו 47. 

ח"כ עידן רול פנה במליאת הכנסת לשר הביטחון בני גנץ, מי שעד לא מזמן שיתף איתו פעולה: "בני גנץ, לך יש ארבעה ילדים - עבורי זה היה עולה שני מיליון שקלים. מיקי חיימוביץ' - לך יש שני ילדים - זה מיליון שקלים עבור זוג גאה. עומר ינקלביץ' - לך יש חמישה ילדים - זה שניים וחצי מיליון שקלים".

מוקדם יותר היום שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס להצעת חוק הפונדקאות של ח"כ רול, ומסר כי "השוויון הוא עמוד תווך במדינה דמוקרטית והזכות הבסיסית להורות חייבת להיות שוויונית ללא הבדל דת, גזע, מגדר ונטייה מינית. גם פסיקת בג"ץ תואמת את העיקרון היסודי הזה. על מנת לסיים את האפליה בהקדם האפשרי יש לקדם תיקון בחוק הפונדקאות בצורה מקצועית ואחראית - ולא בהצעת חוק פרטית. על כן, בכוונתי להביא הצעת חוק ממשלתית בהסכמה שתבטיח שיוויון זכויות בהורות לכל אזרח עוד בשנת 2020".

למרות הצבעתם של שלושת חברי הקואליציה בעדה, מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק. בהצבעה שמית תמכו 29 והתנגדו 47.