יועצו לשעבר של גנץ: "הרבה דברים שאמרנו בקמפיין התבררו כשקריים"

רונן צור, ששימש כראש המטה של כחול לבן בחלק מתקופות הבחירות, אומר כי דברים שיוחסו לראש הממשלה במהלך הקמפיין סביב פרשת הצוללות התבררו כשקריים: "לא מאמין שהוא מעורב בפגיעה בביטחון המדינה עבור בצע כסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 12:34 ט בתמוז התשפ

יועצו לשעבר של גנץ: "הרבה דברים שאמרנו בקמפיין התבררו כשקריים"
נתניהו על הצוללת החדשה של חיל הים, ספטמבר 2014, צילום: קובי גדעון, לע"מ

האם בכחול לבן חוזרים בהם מהאמירות בקמפיין הבחירות נגד ראש הממשלה נתניהו, בנוגע לפרשת הצוללות? רונן צור, שהיה היועץ האסטרטגי של כחול לבן בקמפיין הבחירות הראשון, לקראת בחירות אפריל 2019, ובהמשך חזר לשמש כיועצו של בני גנץ, אומר כי הרבה דברים שיוחסו לנתניהו במהלך הקמפיין, סביב פרשת הצוללות בה נקשר שמו של ראש הממשלה, התבררו כשקריים.

https://www.facebook.com/GaleyIsrael/videos/730327167537532/

בראיון ליותם זמרי ונועם פתחי ברדיו גלי ישראל, הבוקר (ד'), נשאל צור על הקמפיין והסרטונים נגד נתניהו בנוגע לפרשת הצוללות, והשיב: "אתה נוגע בנק' רגישה אצלי. אני לא מאמין שבנימין נתניהו היה מעורב בפגיעה בביטחון המדינה עבור בצע כסף. אחרי מערכת הבחירות הזו והסרטונים האלה נוצר לי חיבור עם מיקי גנור (אחד הנאשמים בפרשת הצוללות, שהפך לעד מדינה וחזר בו) שאני מייצג אותו"

לדברי צור, "היום אני יודע, תודה לאל, שהרבה דברים שנאמרו לגבי מיקי גנור לא נכונים, והרבה דברים שייחסנו לו התבררו כשקריים, אני אמנע מלהתייחס". בהמשך התייחס לסביבתו של נתניהו ואמר כי "בהקשר לעניין הצוללות, לדעתי נתניהו לא לקח כסף, אבל המעורבות של מקורביו בסחר בנשק הוא לא אמת מוחלטת, וזה מטריד בפני עצמו".

בהמשך תקף צור את רדיו גלי ישראל, שצייץ, לדבריו, גרסה מסולפת של הדברים שאמר: "‏התראיינתי הבוקר לגלי ישראל. אמרתי שאיני רוצה להאמין שנתניהו מעורב בסחר נשק תמורת בצע כסף, אבל מעורבות מקורביו מחייבת חקירה. הדגשתי שאני מייצג את מר גנור והתברר שחלק ניכר ממה שיוחס לו אינו נכון. אנשי גלי ישראל צייצו טקסט מעוות המשרת את האג׳נדה שלהם. לא אתראיין אצלם שוב עד שיתנצלו".

נתניהו. לא יצטרך להגיע לבית המשפט בתקופה הקרובה

נתניהוצילום: פלאש 90. הדס פרוש

כזכור, מוקדם יותר היום התעוררה סערה סביב נושא פרשת הצוללות, אחרי ששר החוץ, גבי אשכנזי, אמר כי "פרשת הצוללות חמורה. אם יש צורך בחקירה נוספת, אני סומך על המשטרה שתפתח בחקירה". אשכנזי העלה את פרשת הצוללות לכותרות במהלך מערכת הבחירות הראשונה, לפני כשנה וחצי, בראיון בטלוויזיה, ובכחול לבן - עד לפירוקה באפריל האחרון - השתמשו בה שוב ושוב כדי לתקוף את נתניהו בהאשמות שחיתות חמורות, לכאורה.

בתגובה לדברים תקפה שרת התחבורה, מירי רגב, את אשכנזי בחריפות, וטענה כי הגיע הזמן לבדוק את חלקו של אשכנזי בפרשת הרפז: "גבי אתה בטוח? נראה שאתה מדבר מספסלי האופוזיציה". ועברה למתקפה אישית חריפה על שר החוץ, בנושא פרשת הרפז והקלטות אביחי מנדלבליט: "אם בחקירות עסקינן אינך חושב שהגיע הזמן לפתוח ולחקור מחדש את פרשת הרפז, פרשה שמוכרת לך ולמנדבליט היטב. להוציא את ההקלטות מהמחשכים?" שאלה רגב, בהתייחסה לדיווחים על מעורבות בעייתית של אשכנזי ומנדלבליט, שכיהנו בעת הפרשה כרמטכ"ל וכפרקליט הצבאי הראשי.

רגב הוסיפה כי "האמת בסוף תצא לאור ויפה שעה אחת קודם. האמת שחם בחוץ, חם... שהחמאה על ראשך לא תימס".