אלחייני: "הקפאה - אסון לאומי". רביבי: "מפיצים מידע שגוי" | המחלוקת במועצת יש"ע

ראשי מועצת יש"ע הגיעו הבוקר לתמוך בנתניהו לפני ישיבת הממשלה. יו"ר מועצת יש"ע: "פעל להחלת ריבונות כבר השבוע אבל לא למדינה פלשתינית". ראש מועצת אפרת שלא קיבל מקום מאחורי השולחן: "רוב ראשי הרשויות בעד תכנית טראמפ ובעד ראש הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/20 11:07 כט בסיון התשפ

אלחייני: "הקפאה - אסון לאומי". רביבי: "מפיצים מידע שגוי" | המחלוקת במועצת יש"ע
ראשי מועמת יש"ע, צילום: אלעד הומינר

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, אמר בפתח ישיבת הממשלה, על החלת הריבונות: "אנחנו נמצאים באחד השבועות החשובים והקריטיים להתיישבות ביהודה ושומרון, בבקעה ובצפון ים המלח. בשבוע הזה כנראה תתקבל ההחלטה על החלת הריבונות, אנחנו אומרים לראש הממשלה, אדוני ראש הממשלה, אל תיכנע לטיבי, לאיימן עודה, לבני גנץ לגבי אשכנזי".

"עמוד מאחורי ההתחייבות שלך להחיל את הריבונות בבקעת הירדן וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון כבר השבוע. אנחנו אומרים לא להקפאה ולא למדינה פלסטינית. אנחנו נדאג בכל הכוחות שעומדים לרשותנו, למנוע את הקמת המדינה הפלשתינית". 

אלחייני הוסיף "זה שבוע קריטי, אני אומר לראש הממשלה, קח מנהיגות, תפגין אומץ מול כל אלו שמזהירים אותך ואומרים לך אולי ירדן, אולי הביטחון , אולי הקהילייה הבין לאומית, מנהיג אמיתי נמדד ברגעים האלו. אני אומר לך ראש הממשלה, אל תיכנע, תביא את הריבונות. יש לך את התמיכה בציבור הישראלי. יש לך את התמיכה בכנסת, אין לך מושג עד כמה התמיכה בכנסת גדולה, כל הצעה שתביא - תעבור ברוב גדול. תעשה את זה, הגיע הזמן למעשים ולא לדיבורים".

ראש מועצת הר חברון יוחאי דימרי אמר ל'כיפה': "באנו לומר לראש הממשלה לעמוד בהבטחות שלו ולא להתרשם ממה שאומרים הערבים והשמאל. להחיל את הריבונות נכון, בלי זיקה למדינה פלשתינית, בלי מובלעות ובלי הקפאות, ראש הממשלה הבטיח לנו את זה. זה הזמן לממש את ההבטחות וליישם אותן".

בנוגע לישובים שלא מופיעים במפה הנוכחית אמר דימרי, "יש כאן הזדמנות מאוד גדולה ויש גם סכנה, צריך לאחוז את ההזדמנות ולנצל אותה עד תום, ומצד שני, להיאבק בסכנות, וזה מה שאנחנו עושים במאהל הזה".

מנגד ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, שעמד בצד ולא מצא מקום בשולחן ראשי המועצות והרשויות, אמר ל'כיפה': "רוב ראשי הרשויות בעד ראש הממשלה והתכנית, יש מספר ראשי רשויות שמנצלים את התואר ומשתמשים בו, לצערי. זו הסיבה שבאנו, להבהיר שאין דיקטטורה ולהבהיר את הדברים לתושבים, לראשי הרשויות וגם לראש הממשלה"

ביחס לתושבים שאינם נמצאים בגבולות התכנית, כפי שפורסמה, אמר רביבי: "לפי סקרים שפורסמו ניכר שרוב התושבים ביהודה ושומרון מבינים שיש בתכנית הזדמנות. לצערי מופצים חצאי אמיתות שגורמים לפחד ולבהלה בציבור, פניתי בנוגע לכך גם לחבריי ראשי הרשויות, שגורמים לבהלה ללא הצדקה".

ראש המועצה המקומית אלקנה, אסף מינצר אמר: "קוראים לראש הממשלה ולאנשי משרדו לעדכן את המפות שיהיו הכי טובות להתיישבות. יש לנו הזדמנות פז, שראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה חליפי גנץ יכולים להוביל יחד את הריבונות. עד לפני שנה המילה ריבונות היתה מילה גסה והיום היא מיה חוצת מפלגות. בסופו של דבר רוב רובם של ראשי הרשויות, ושל עם ישראל כולו תומך בריבונות".

"רוב ראשי הרשויות במועצת יש"ע תומכים בתכנית, תומכים בראש הממשלה ובנשיא האמריקאי, ונמצאים בשיח טוב עם שגריר ארצות הברית בישראל דייויד פרידמן. אנו קוראים לראש הממשלה להחיל בשבוע הבא את הריבונות על שטחי יהודה ושומרון", אמר מינצר.

יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד לחייאני, אמר ל'כיפה': "אתמול קיבלנו חיזוק לטענה שלנו כבר חודשים שגם אותם שלושים אחוז שמדברים עליהם יהיו בהקפאה בלתי מוגבלת. אנחנו מתנגדים כמובן להקפאה, ואנחנו נילחם בכך בכל תוקף, אם זה יובא כהחלטת ממשלה. אנחנו ננסה להשפיע על השרים, זה אסון לאומי והתיישבותי".

"כל בר דעת מבין שתכנית טראמפ היא הקמת מדינה פלשתינית, שרים וחברי הכנסת של הליכוד לא יתנו לזה יד, אין סיכוי שחבר כנסת או שר של הליכוד יצביע בעד הקמת מדינה פלשתינית" 

על הישובים בגוש עציון שעלולים להיפגע מהתכנית כפי שהיא מוצגת היום, אמר ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן: "קודם כל אנחנו לא ידועים כי אין מפות באמת. ואנחנו ראינו במפות של האמריקאים שלושה יישובים: מעלה עמוס, מיצד וכרמי צור. הישובים האלה פורחים ושמחים עם קהילות חזקות ואנחנו מקווים שהם באמת לא יפגעו".

;