פרידמן הפסיק לתווך בין נתניהו לגנץ ואשכנזי בנושא הריבונות

השגריר האמריקאי הפסיק לתווך בין ראש הממשלה לבין ראשי כחול לבן סביב מתווה החלת הריבונות: "כשתרצו - תתקשרו אליי". לא ברור אם מדובר ביוזמה שלו או של יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/20 20:16 כו בסיון התשפ

פרידמן הפסיק לתווך בין נתניהו לגנץ ואשכנזי בנושא הריבונות
שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

תחזרו אלי כשתתבגרו. כך, פחות או יותר, אמר שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, לראש הממשלה נתניהו, לשר הביטחון בני גנץ ולשר החוץ גבי אשכנזי. על פי דיווח הערב (ה') ב'מעריב', השגריר הפסיק אמש את התיווך בין ראש הממשלה לראשי כחול לבן בנושא החלת הריבונות, תיווך בו עסק בשבועות האחרונים, במטרה לקדם את 'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

על פי הדיווח, פרידמן מסר הבוקר לצדדים את מספר הטלפון שלו, במטרה שיתקשרו אליו כשיקבלו החלטה בנושא. בין נתניהו לגנץ ואשכנזי קיימות מחלוקות מהותיות בנושא החלת הריבונות, כשנתניהו מעוניין לקדם את החלת הריבונות בתקופה הקרובה, ואילו גנץ ואשכנזי מעוניינים להעביר את הנושא בהסכמה בינלאומית.

עוד דווח כי לא ברור האם מדובר בהחלטה של השגריר פרידמן עצמו, התומך, על פי הפרסומים, בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, או שמדובר בהחלטה של יועצו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, חתנו ג'ארד קושנר, שעל פי דיווחים שונים מתנגד להחלת הריבונות כעת.

מהשגרירות האמריקאית נמסר בתגובה לפרסום כי "אין תגובה לפרסומים". ח"כ יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה, כתב בטוויטר בתגובה לדיווח כי פרידמן הפסיק את התיווך בין נתניהו לגנץ ואשכנזי: "אם צריך - אני פנוי".