מי מנסה להכשיל את המופע שיזם הרב פירר?

בעקבות פרסום בערוץ 12, לפיו ערב התרמה לעמותת החסד 'עזרה למרפא', יכלול אמנים גברים בלבד, הופעל לחץ על אמנים שהוזמנו לבטל את השתתפותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/19 16:41 א בחשון התשפ

מי מנסה להכשיל את המופע שיזם הרב פירר?
הרב אלימלך פירר, צילום: פלאש 90

האם אירוע ההתרמה של 'יד למרפא' עמותת החסד של הרב אלימלך פירר נפל קורבן ל'סיבוב' תקשורתי, או אולי מדובר בניסיון מכוון להפיל את האירוע?

אמש (ג') פורסם בתכניתו של גיא פינס בערוץ 12, כי במסגרת אירוע התרמה לעמותת עזרה למרפא, בראשות הרב אלימלך פירר, יתקיים מופע מחווה לזמר שלמה ארצי, וכי אמנים רבים ומוכרים אמורים היו להשתתף בו ולבצע את מיטב שיריו. בתכנית חשפו כי לבקשת הרב פירר, באירוע  - הפתוח לכלל הציבור, גברים ונשים -  יופיעו על הבמה רק זמרים ואמנים גברים. בהפקת המופע כיבדו את בקשתו ופנו לאמנים בהתאם. בנוסף, השמיע פינס שיחות שקיימו בהפקת תכניתו עם האמנים המוזמנים וחלקם הופתעו לשמוע על כך ואמרו כי ישקלו שוב את השתתפותם. היום אמנים נוספים הודיעו לשמע בקשת הרב פירר כי אין בכוונתם להופיע באירוע.

המוזיקאי אלון עדר הודיע היום כי החליט לפרוש ממופע המחווה, וגם עילי בוטנר וילדי החוץ, שהוזמנו להופיע בהרכב הגברי בלבד, ללא הזמרת אדר גולד, הודיעו בעמוד הפייסבוק שלהם שלא ישתתפו בלעדיה. הזמר שלמה ארצי, שמופע המחווה נערך לכבודו אך ללא השתתפותו, אמר שינסה לשוחח עם הרב בכדי לשנות את דעתו.

המנהל האמנותי של המופע, חיים שמש, אמר: "אין שום בעיה של הדרת נשים בקהל. כרטיסים נמכרים לנשים וגברים, מעורבב. הרב ביקש לכבד אותו בעניין הזה שנשים לא תשרנה במופע. באחת הפגישות הראשונות שחשבנו מה רוצים לעשות, נאמר שלרב יהיה קשה אם נשים תשרנה, ואני לא חשבתי פעמיים והמשכתי הלאה. כיף לי לכבד את הרב מכיוון שהוא עושה מעשים שלא הממשלה ולא הממסד ולא משרד הבריאות, אף אחד לא מסוגל לעשות".

גם מנחם גשייד, עוזרו ודוברו של הרב פירר הגיב בשמו: "הרב אלימלך פירר ימשיך להעניק את שירותיו ושירותי אגודת עזרה למרפא, לכל הפונים לסיוע, כפי שפועל במסירות אינסופית בארבע העשורים האחרונים למאות אלפי פונים בהתנדבות מלאה. הרב פירר מכבד כל אדם וגאה בהיותו יהודי שומר תורה ומצוות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן