10 טיפים להצלחה בלימודים

לקראת החזרה ללימודים עשר עצות לתלמידים שחוזרים לספסל הלימודים ורוצים השנה להשיג יותר

חדשות כיפה הרב יונה גודמן 30/08/19 15:59 כט באב התשעט

10 טיפים להצלחה בלימודים
חוזרים לבית ספר, צילום: shutterstock

 

1. רצון -אין תחליף לרצון. המערכות בבית הספר יכולות להתאמץ, להשתנות, להשתדרג, אך ללא לקיחת אחריות אישית מצדך - לא תגיע ההצלחה. זה אצלך בידיים.

2. אחד המקצועות הכי חשובים לא מופיע במערכת השעות. קוראים לה: 'תלמידות'. עלי להבין שדרך כל השיעורים אני לומד איך ללמוד, איך מסכמים נכון את השיעור, מה עיקר ומה טפל, איך מנסחים טיעון, מה עוזר לי ללמוד למבחנים. נכון, אין על זה ציון, אך זה חשוב ותנאי להצלחה. שים לב להתקדם גם בזה. 

3. עבודה קשה-  נורא קל להעתיק מהויקפדיה את החומר לעבודה, או ממאמר אחר שנמצא באינטרנט. זה אמנם יעזור לעבודה להיות מוגשת בזמן אבל האם זה יקדם אותך? עדיף לעמול לבד, בבחינת דרך ארוכה שהיא קצרה.

קושי לימודי

לשתף ולהעזרצילום: שאטרסטוק

4. לשתף- אין מישהו שמכיר אותך, שרוצים בטובתך, יותר מהוריך. אפילו שמי מהם אולי עצבן אותך אתמול. כדאי לשתף ולהעזר. אגב, לא רק בנושאים לימודיים.

5. שינה- אתם כבר הופכים בוגרים, מבקשים שיסמכו עליכם. חלק מהאחריות היא גם לדעת ללכת לישון בזמן כדי שתהיו ערניים בשיעור ומסוגלים לקלוט. עייפות בשיעור נובעת מהחלטות שלך. כדאי לחשוב יום אחד קדימה.

6. מחוברים- הטלפונים החכמים והרשתות החברתיות מושכות את תשומת הלב. רצוי שאתם תשתמשו בהם ולא הם בכם. אתם אלה שצריכים להחליט מתי להתנתק כדי להתחבר לתכני חיים. שליטה גם בתחום הזה היא חלק מהבגרות.

מוסיפים מדבקות

אתם מחליטים מתי להתחברצילום: shutterstock

7. חבר- תלמידים לפעמים יכולים להיות עם אכזר. הסתכלו סביב ובדקו האם יש חבר שזקוק לעזרתכם חברתית או לימודית. לעיתים אנחנו מחפשים רחוק מידי היכן צריכים עזרה, בהרבה מקרים זה מתחת לאף.

8. תכנון- תכננו באיזו שעה להתעורר כדי להספיק הכל, כולל צחצוח שיניים, ארוחת בוקר והכנת הסנדוויץ לתיק. תכננו מתי במהלך היום אתם מתיישבים להכין את שיעורי הבית, מתי אתם מתכוננים למבחן או חוזרים על החומר. תכנון נכון של הזמן הוא חלק חשוב בדרך להצלחה

9. מורים- הפתעה! מורים הם גם בני אדם. אל תמררו להם את החיים אפילו שיש לכם מורה חדש. אל תשכחו לומר תודה. הם רוצים בהצלחתכם.

10. שנה חדשה- שנה חדשה היא הזדמנות לאימוץ נורמות חדשות, פתיחת דף חדש ביחס למקצוע וביחס לעצמך. זו ההזדמנות שלכם להראות רצינות בגרות ומאמץ. לכו על זה!

הרב יונה גודמן ד"ר לחינוך ומנהל חינוכי במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן