בהלת הקורונה: יועז הנדל נכנס לבידוד

חבר כנסת ראשון נכנס לבידוד: יועז הנדל. שבוע שעבר חבר רשימת כחול לבן חזר מאוסטריה לשם הוא טס כשליח מטעם הכנסת להשתתף בכנס נגד האנטישמיות. גם ראש המועצה האזורית יוסי דגן נמצא בבידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 09:19 ט באדר התשפ

בהלת הקורונה: יועז הנדל נכנס לבידוד
יועז הנדל. , צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

הבידוד מפני הקורנה מגיע גם אל הבכירים בישראל. אחרי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, בהם נאמר כי החוזרים בשבוע האחרון ממדינות צרפת, אוסטריה, ספרד ועוד מדינות אירופאיות, יצטרכו לשבת בבידוד של 14 ימים. מי שנמנה בעונים להגדרה הוא חבר הכנסת מרשימת כחול לבן יועז הנדל. הנדל חזר מאוסטריה לשם הוא טס כשליח מטעם הכנסת להשתתף בכנס נגד האנטישמיות, כעת הוא הופך לח"כ הראשון שנמצא בבידוד.  

אמש, גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע הערב בדף הפייסבוק שלו, כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות הוא ישהה בביתו עד יום ראשון הקרוב, זאת לאחר שחזר לפני כשבוע מצרפת ובריסל שם קיים פגישות עם חברי פרלמנט בפרלמנט האירופי בבריסל, וכן נפגש עם חברי פרלמנט ועם קבוצת ידידי השומרון בפאריז למטרת גיוס תרומות לטובת יישובי השומרון. 

דגן כתב בדף הפייסבוק שלו:  "בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מכיוון שלפני כשבוע חזרתי מפגישות הסברה וגיוס כספים, ומפגישות הסברה בפרלמנט האירופי בבריסל וגיוס תרומות בבריסל ובפאריז, אשהה בביתי בחמשת הימים הקרובים - עד יום ראשון הקרוב. אני מרגיש מצויין, נפגש שוב בע"ה ביום ראשון.  המועצה האזורית שומרון מתפקדת כרגיל, ואני כמובן זמין טלפונית וממשיך לנהל את המועצה מרחוק. כפי שכתבתי,  אני מרגיש מצויין בריא לחלוטין וממלא בשמחה אחר הנחיות משרד הבריאות, וכמובן אני קורא לציבור לנהוג כך ולהשמע במדוייק להוראות משרד הבריאות לטובת בריאות הציבור. 

דגן יישאר בביתו עד יום ראשון הקרוב, לאחר שחזר מצרפת לפני שבוע ויומיים. ובהתאם להנחיות המעודכנות של משרד הבריאות.

בנוסף נודע כי גם העורך הראשי של "ישראל היום", בועז ביסמוט, נכנס הערב (רביעי) לבידוד של יומיים בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות. ביסמוט חזר לפני 12 יום מספרד, שנכללת ברשימת המדינות שהחוזרים מהן נדרשים, החל מהיום, לשהות בבידוד בעקבות מגפת הקורונה. 

ביסמוט

ביסמוטצילום: דוברות

"אני מרגיש מצוין, אבל חשוב להישמע להוראות ולשמש דוגמא אישית", אמר ביסמוט לעובדי המערכת לפני שעזב לביתו. יצוין כי הוא אינו סובל מתסמינים כלשהם ובימים האחרונים תפקד כרגיל, ואף התראיין לאולפן הבחירות של "ישראל היום", השתתף בפאנל פרשנים במשדר הבחירות של "חדשות 12" והתראיין לכלי תקשורת נוספים. 

מוקדם הודיע משרד הבריאות על הנחיות חדשות שבמסגרתן נדרשים לשהות בבידוד למשך 14 יום כל החוזרים מגרמניה, מספרד, מצרפת, משוויץ ומאוסטריה. זאת בנוסף לישראלים שחזרו מאיטליה, מסין, מהונג קונג, מסינגפור, מתאילנד, מוויאטנם וממדינות נוספות במזרח הרחוק. בנוסף בוטלו אירועים המוניים שבהם אמורים להשתתף יותר מ-5,000 איש, וכמות הצופים באירועי ספורט הוגבלה למספר זה.