שי ניצן עובר לעולם התרבות: הג'וב החדש של פרקליט המדינה לשעבר

שי ניצן מונה להיות רקטור הספרייה הלאומית ויכהן לצד מנכ"ל הספרייה, אורן וינברג. "אוצרות הספרייה הם בעלי חשיבות עצומה לעם היהודי שהוא 'עם הספר'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/21 16:00 כא בכסלו התשפב

שי ניצן עובר לעולם התרבות: הג'וב החדש של פרקליט המדינה לשעבר
שי ניצן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כחלק מתוכנית ההתחדשות של הספרייה הלאומית וההיערכות למעבר הספרייה למשכנה החדש, החליט דירקטוריון הספרייה על רפורמה ניהולית במסגרתה מכלול נושאי התוכן ירוכז תחת אחריות אחת. על רקע זה, ובעקבות המלצת ועדת איתור מיוחדת שמינה דירקטוריון הספרייה הלאומית, אישר הדירקטוריון את מינויו של מר שי ניצן, לשעבר פרקליט המדינה, לתפקיד הרקטור שינהל את כלל היבטי התוכן בספרייה. 

שי ניצן ינהל, ירכז וינהיג את מכלול עולמות התוכן של הספרייה במטרה להגשים את חזון הספרייה המתחדשת שנועד להציבה כמרכז תוסס של ידע, מורשת, תרבות וחינוך עבור מדינת ישראל, העם היהודי והעולם בכלל. במסגרת האחריות על עולמות תוכן אלה יהיה מר ניצן אחראי, בין היתר, על מכלול האוספים והארכיונים (פיזיים ודיגיטליים), וכן על נושאי התרבות, החינוך, התערוכות, מערך הקשרים והפעילויות הבינלאומיות, בדגש על קשרים עם יהדות התפוצות, על אגודות הידידים בישראל ובחו"ל ועל מערך יחסי הציבור וגיוס משאבים.

מנכ"ל הספרייה, אורן וינברג, ימשיך לנהל את מכלול נושאי התפעול של הספרייה, וכמי שהוביל בהצלחה רבה את תהליכי ההתחדשות של הספרייה הלאומית בשנים האחרונות, הוא ימשיך לנהל את פרויקט מעבר הספרייה למשכנה החדש, בעוד כשנה, משכן שנבנה בקריית הלאום, בסמוך לכנסת. בנוסף הוא יהיה אחראי לכל היבטי הספרנות, לשירות לקהל, לשימור האוספים, לפיתוח תחומי הטכנולוגיות והמידע, לתקציב ולמשאבי אנוש שבתחומי אחריותו, לנושאי תפעול ולוגיסטיקה, ולתחזוקת הספרייה והאוספים. 

ניצן הוא בעל תואר ראשון ושני בהצטיינות במשפטים מהאוניברסיטה העברית ובנוסף בעל תואר ראשון בהצטיינות בהיסטוריה של עם ישראל מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. כמו כן הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי בהצטיינות.

לאחר בחירתו לתפקיד אמר שי ניצן: "אני נכנס לתפקיד בהתרגשות ובציפייה. בעיני הספרייה הלאומית אמורה להיות מרכז תרבותי וחינוכי ראשון במעלה של מדינת ישראל והעם היהודי בכללותו. אוצרות הספרייה הם בעלי חשיבות עצומה לעם היהודי שהוא "עם הספר" ולמדינת ישראל ושאיפתי היא להנגיש אותם לציבורים רחבים ככל האפשר – הן במשכנה החדש של הספרייה והן בפלטפורמות הדיגיטליות שלה".

יו"ר דירקטוריון הספרייה דוד בלומברג אמר, כי בחירתו של שי ניצן לתפקיד הרקטור מהווה צעד משמעותי בתהליך ההתחדשות של הספרייה, ששיאו יהיה המעבר למשכן החדש בקריית הלאום. "שי ניצן, לאחר פרישתו מהפרקליטות, בחר לעסוק באפיק של שליחות ציבורית, בשונה מבכירים אחרים במגזר הציבורי שלאחר פרישתם 'הלכו לעשות לביתם'. זוהי בחירה ערכית יוצאת דופן שאני מעריך ומוקיר מאוד", אמר בלומברג.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן