דור מצוין | אביב גפן מפתיע: "גם אני חב"דניק"

תהליך ההתקרבות של אביב גפן והחברה החרדית לא עוצר: גפן השתתף בהתוועדות לכבוד י"ט כסלו, חג הגאולה של חב"ד, ואמר דברים מפתיעים. "אני גאה בכם ומכבד אתכם שאתם מאמינים ולומדים תורה ומתפלפלים וגם משתנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 10:04 יט בכסלו התשפב

דור מצוין | אביב גפן מפתיע: "גם אני חב"דניק"
אביב גפן, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הזמר והיוצר אביב גפן השתתף אמש (ב') בהתוועדות חסידית לציון י”ט כסליו, היום בו חוגגים בחסידות חב”ד את שחרורו של האדמו”ר הזקן, בעל התניא, ממאסרו. הוא הוזמן להתוועדות שנערכה ברמת אביב בתל אביב, שם נאם.

גפן דיבר בהתוועדות ואמר: "זה בעיניי דבר שהוא עליון, חב"ד זה ראשי תיבות חכמה, בינה ודעת – זה דבר שמתפלפל ומשתנה כל הזמן. גם אני בדרכי חב"דניק, כל הזמן אני מתפלפל עם הדעה שלי וגם משתנה".

"אני מרגיש מכאן יוצאת בשורה לכל האנשים – חילונים ודתיים שאפשר ביחד, יש דרך של ביחד". הוא הוסיף, "הרוח של הדת ושל חב"ד זוהי הנפש של ישראל שחייבים לשמור עליה. זה הנפש וזה הלב הפועם ואני גאה בכם ומכבד אתכם שאתם מאמינים ולומדים תורה. זה משהו שישראל לא יכולה להתקיים בלעדיו".

"כחילוני, לא משנה איפה אני אהיה ובאיזה עמדה אני אהיה, אני תמיד אהיה שם להגן עליכם על היושרה שלכם על המורשת שלכם ואני אוהב אתכם". בהמשך הוא גם התנצל: “אני לא אותו אביב של פעם, אמרתי את זה בהרבה הופעות שלי, פעם דיברתי מתוך בורות, להדהים ולזעזע אנשים כדי שיקשיבו לי כי סבלתי מחוסר תשומת לב – אני מסתכל לכם היום בעיניים ואומר שאם פגעתי במישהו אני מבקש סליחה”.

כזכור, לאחר הקורונה שיתף גפן בחדשות 12 בתהליך ריפוי שעבר עם החברה החרדית, תהליך שהוביל גם לדואט משותף עם אברהם פריד הכולל את המילים: "חומות הנפש נסדקות וקרן אור חוצה, כמה יפה לראות את הגפן פורח בשממה. גם איש ספקן נושא עמו איזו תפילה קטנה בזמן בצורת כשחיכינו לגשמי ברכה".