הרב בורשטיין מגן על בי"ח ברזילי

יום לאחר שהתגלה כי במהלך טיפולי הפריה חוץ גופית בבית חולים ברזילי באשקלון, הוחזרו ביציות מופרות לרחמה של אשה אחרת אומר הרב בורשטיין: "דווקא בבית החולים ברזילאי באשקלון עושים בכל עת את כל המאמצים למניעת טעות אנוש במעבדות הפוריות שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/17 12:00 כח בטבת התשעז

הרב בורשטיין מגן על בי"ח ברזילי
יחצ מכון פועה, צילום: יחצ מכון פועה

ראש מכון פוע"ה, הרב מנחם בורשטיין מלמד זכות על בית החולים ברזילי באשקלון לאחר שהתפרסם אמש כי במהלך טיפולי הפריה חוץ גופית הוחזרו ביציות מופרת לאשה הלא נכונה. האשה עברה פרוצדורה רפואית כדי למנוע הריון מהאשה ובית החולים פתח בהליך בדיקה.

היום אומר הרב בורשטיין: "על אף שבמקרה הנ"ל לא הוזמנה השגחה של המכון, בכל אופן חייבים לציין שדווקא בבית החולים ברזילאי באשקלון עושים בכל עת את כל המאמצים למניעת טעות אנוש במעבדות הפוריות שלהם. כמו-כן, צוות בית החולים מקבל את משגיחות המכון באופן ראוי ומכובד. צוות בית החולים ציין בפני ראש המכון, שעל אף מאמציהם הגדולים - רואים את החשיבות ההלכתית של עין נוספת".

במכון פוע"ה מפעילים כבר 25 שנים מערך פיקוח הלכתי שפועל בתוך המעבדות בבתי החולים ובמרפאות הפוריות בארץ ובעולם ושירותיו מסובסדים. התהליך המורכב והעדין של טיפולי פוריות מחייב על-פי ההלכה השגחה קפדנית במקומות שיש אמון שנעשים כל המאמצים למנוע טעות אנוש. הפיקוח נעשה ע"י כ- 50 משגיחות מוסמכות ומיומנות, המלוות את כל התהליך. המשגיחות מוזמנות בהתאם לבקשת הזוג ועד-כה, התקיימו למעלה מרבע מליון פיקוחים בארץ ובעולם.

מכון פוע"ה פיתח את מערך הפיקוח על בסיסה של הנחיית הרב מרדכי אליהו זצוק"ל שהיה בין המייסדים של מכון פוע"ה והורה לקיים השגחות של טיפולי פוריות בתוך מעבדות בתי החולים ורק ובעקבות זה אישר הלכתית לעבור טיפולי הפריה. ההסבר שנתן אז הרב אליהו היה: "כמו בתהליך הטבעי שבין בני הזוג וילדיהם יש ידיעה של 100% כך גם בטיפולי הפוריות צריך להשתדל ל-100%".