אן פולארד: אילצו אותי להתגרש מיונתן

בראיון מיוחד מספרת אן פולארד, גרושתו של יונתן שצפוי להשתחרר השבוע מהכלא האמריקאי, כי אולצה להתגרש ממנו אחרי שפעלה ציבורית לשחרורו.

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/11/15 15:46 ד בכסלו התשעו

אן פולארד: אילצו אותי להתגרש מיונתן
מטה פולארד, צילום: מטה פולארד

"מעולם לא חשבתי או רציתי להתגרש מיונתן פולארד", אומרת הבוקר במפתיע אשתו לשעבר של המרגל הישראלי, אן פולארד, שישבה אף היא חמש שנים בכלא האמריקאי על חלקה בפרשה.

בראיון לתכנית 'העולם הבוקר' בערוץ 2, סיפר אן שלאחר שיצאה מהכלא היא פנתה לגופים שונים וניסתה להפעיל פעילות ציבורית נרחבת נגד אי הצדק שנעשה לדעתה, לבעלה. "באותה עת אושפזתי בבית החולים ולפתע הגיעה למיטתי אדם שהציג את עצמו כעורך דין שעובד עם עם מי שהיה באותה עת ראש הממשלה, שמעון פרס, והניח על מיטתי את מסמכי הגירושין" היא מספרת.

"מה שקרה זה שמישהו מהממשלה, שעבד עם שמעון פרס, פגש את יונתן וקבע פגישה עם משרד עו"ד שמטרתם הייתה הגירושים האלה. הייתי חמש שנים בכלא, לא עשיתי רעש והייתי שקטה. איך שיצאתי מהכלא ועשיתי רעש - קיבלתי מסמכים. לדעתי זאת מזימה שנבנתה במשרד עו"ד שגם שמעון פרס קשור אליה", האשימה אן .

אן שנותרה כל השנים ללא בן זוג אמרה, כי היא ממתינה בהתרגשות גדולה ליום שישי הקרוב כדי לצפות בשחרורו של יונתן מהכלא, לאחר שלושים שנה, וכי היא ממתינה להזדמנות לדבר איתו על מה שהיה, בניסיון להבין את מה שהיא מגדירה 'שאלת מיליון הדולר' מדוע שלח אליה את מסמכי הגירושין.

פולארד שהספיק בינתיים ולחזור בתשובה ולהתחתן לפני 22 שנה עם אשתו אסתר, יהודיה קנדית איתה התכתב במשך כמה שנים, צפוי להתמודדות בלתי צפויה עם אשתו לשעבר שרוצה להגיע לניו יורק כדי לסייע לו עם ההסתגלות לחופש וכדי לנסות לסגור איתו מעגל.

אן סיפרה כי לדעתה, "הדבר הראשון שצריך לעשות זה לקבל טיפול רפואי, להסתגל לחיים. בשבילו זה לחזור לעתיד. אז לא היו פלאפונים, אינטרנט, רק להיכנס לניו יורק ולראות 8 מליון איש אחרי שהיית כלוא בין ארבע קירות כמו לחיות בתוך ארון במשך 30 שנה. אני מאמינה שהכל אפשרי, איך שהוא שרד 30 שנה, אין לי מילים". עוד סיפרה כי פגשה אותו במהלך השנים אבל לא בזמן האחרון.

לדבריה, על מדינת ישראל להתגייס כדי לסייע לפולארד גם לאחר שחרורו במאבק המשפטי שצפוי לו כדי לנסות לקצר את חמש השנים שבהם הוא אינו יכול לעזוב את ארה"ב ובטיפול רפואי אליו הוא יזדקק עקב מצבו הבריאותי הרעוע.