ביקורת:אין ימנים מצחיקים!

נתנאל לייפר צפה בתכנית הראשונה של הכל שפיט, ובואו נגיד בעדינות.. לא אהב במיחד. ביקורת טלוויזיה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/02/15 00:02 יט בשבט התשעה

ביקורת:אין ימנים מצחיקים!
צילום מסך, צילום: צילום מסך

אני יודע שאני הולך להשתמש בהרבה קלישאות ופתגמים שחוקים בטור שלפניכם אך לא יכולתי להימנע מהם. אתחיל מהראשון "כגודל הציפייה כך גודל האכזבה", במשך שנתיים חיכינו שסוף סוף תגיע תכנית הסאטירה הימנית המוצלחת "לאטמה" אל מקומה הראוי במסך הקטן. התכנית לה חיכינו מידי שבוע, צחקנו, התעצבנו והתחברנו אל משחקי הלשון שלה ירדה משיקולי תקציב והתקווה הייתה שהיא אכן תמוסד.

אך למרות הבילד אפ וכנראה בגללו קיבלנו את פרק הבכורה של התכנית בשמה החדש "הכל שפיט" ששודרה ביום ה' בערוץ הראשון והוא היה לפחות עבורי אכזבה קשה. ציפיתי למשחקי הלשון הקבועים של לאטמה "ללא משוא פנים. התכנית היחידה ש..." וכדומה. במקום זאת, קיבלנו צמד מגישים חיוורים חסרי כריזמה ויכולת משחק משכנעת שמבליטים את חסרונם של צמד המגישים המיתולוגי של התכנית - אלחנן אבן חן ורונית אברהמוף-שפירא שהבליחה במערכון קצר ובינוני, חסר כל קשר לרוח התכנית ולתכניה.

כנראה שבהפקת התכנית שכחו את הפתגם "סוס מנצח לא מחליפים" וזנחו חלקים גדולים ממה שהפך אותם למה שהם. חשיבותם של המגישים בתכנית בסגנון מהדורת חדשות היא קריטית ויעידו על כך סכומי הכסף הגדולים אותם מקבלים מגישי מהדורות החדשות בערוצים השונים. אושרי כהן ואפרת בוימוולד הם ככל הנראה אנשים נחמדים מאד, אך הם היו אנמיים ומשמימים לאורך כל התכנית הראשונה.

פתגם נוסף שעלה במוחי לאחר סיום הצפייה בפרק ומקורו באחד הרצים המפורסמים בעולם שאיני זוכר את שמו, כאשר נשאל מה המתכון שלו לניצחון בתחרויות הוא השיב "תפתח הכי חזק שאתה יכול ולאט לאט תגביר את הקצב". מערכון הפתיחה שהראה שני חיילים בסג'עייה בזמן צוק איתן משוחחים על נושא האחדות והחיבור לדת, היה איטי מידי, ארוך מידי והגרוע מכל - לא מצחיק וחסר פאנץ' שמצדיק את הצבתו בפתיחת התכנית.

גם לאורך המשך התכנית הבדיחות היו חלשות והירידה לרמת השירותים של מערכון העיתונאי המדווח על נתניהו היה משהו חדש ונמוך שצופי לאטמה לא הורגלו אליו לאורך השנים. נועם יעקובסון היה נחמד בקטע בו חיקה את ליברמן אבל זה לא היה מספיק בכדי להעלות צחוק.

התחושה הייתה כי ניסו בכוח להפשיט את התכנית מכל הדברים שהפכו את לאטמה הישנה למה שהיא וניסו ליצור "משהו חדש" גם במחיר היותו תכנית סאטירה לא מצחיקה.

אז נכון זו רק התכנית הראשונה ואם נתעלם מכך שצריך פתיחה חזקה על מפיקי התכנית מוטלת כרגע משימה קשה פי כמה, להוכיח שהמעבר למסך הקטן לא נתן לתכנית לאטמה ממנה היא לא מסוגלת להתאושש... ושיש סאטירה בימין.

אם 'הכל שפיט' תמשיך להיות משמימה כפי שפרק הבכורה שלה היה, אנחנו יכולים לשכוח מכך שנזכה לראות סאטירה ימנית בתקשורת הממוסדת תמיד יהיה את זה שיאמר "ניסו כבר וזה לא הצליח", האם זו ההפקה החדשה? האם זו הזניחה הטיפשית של כוכבי לאטמה הישנה? או אולי נגמרו כבר הבדיחות. בפרק הבא (ואולי האחרון שאראה) פתרונים.