Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
המדרגות שרים זיכרון: כתוב בעיפרון - כיפה

המדרגות שרים זיכרון: כתוב בעיפרון

הלהקה הדתית ביצעה את שירו של המשורר דן פגיס, "כתוב בעיפרון בקרון החתום", במסגרת פרויקט לחידוש שירי השואה. סולן הלהקה: בלחן יש מידה של תקווה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/11 00:00 כח בניסן התשעא

המדרגות שרים זיכרון: כתוב בעיפרון
יחצ, צילום: יחצ

במסגרת פרויקט "הקול עוד נשאר" של משרד ההסברה והתפוצות ורשת ג', הלחינו וביצעו אמנים ישראלים שירים הנוגעים בזיכרון השואה ומשמרים אותו במילים קולות וצלילים בזווית אישית על העבר הנורא, דרך היצירה הישראלית העכשווית.

הלהקה הדתית "המדרגות" בחרה לבצע את שירו של המשורר דן פגיס, ניצול שואה בעצמו, "כתוב בעיפרון בקרון החתום". אילן דמרי, סולן הלהקה, מסביר כי הוא אף פעם לא חשב להלחין טקסט שקשור לשואה, אך בעיניו "דן פגיס, המשורר, הצליח במשפט אחד לתמצת בצורה מאוד ברורה את "החוויה השואתית"".

"השיר של פגיס לא מפוסק אך חתום, ברור, הכיוון הוא אחד "קרון חתום" נסיעה אל הסוף המר. הקשר היהודי והאוניברסאלי בהקשר של חוה, קיו, אדם, הבל, מאוד דיבר אליי, חיפשתי במלים סוג של תקווה אך לשווא", מסביר דמרי, "אולי בלחן שכתבתי יש מידה של תקווה, נתתי למלים לנגן את הניגון וזה מה שיצא לי. הוד דיין השותף ליצירה וכצמד בהרכב המדרגות. משלים את התמונה ע"י עיבוד מאוד חוויתי ונוגע, מחבר את הטקסט והלחן בצורה מדהימה לעניות דעתי".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/52201129819.mp3[/embed]

"כתוב בעיפרון בקרון החתום"/ דן פגיס
כאן במשלוח הזה
אני חוה
עם הבל בני
אם תראו את בני הגדול
קין בן אדם
תגידו לו שאני.....

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן