הרב מדן: לא אשתתף בעצרת

למרות שהוזמן על ידי המארגנים, הרב יעקב מדן, מראשי ישיבת הר עציון, לא ישתתף בעצרת התמיכה ברב ליאור, זאת בשל סרוב המארגנים להוקיע את דברי הרב שפירא

חדשות כיפה אורי פולק 17/08/10 00:00 ז באלול התשע

הרב מדן: לא אשתתף בעצרת
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

"לא אשתתף בעצרת התמיכה מפני שהיא מעניקה לגיטימציה לספרו של הרב שפירא, הראוי להחרמה", כך אומר הרב יעקב מדן, מראשי ישיבת הר-עציון. בשיחה עם כיפה טוען הרב מדן כי על אף שהוזמן על ידי מארגני העצרת ביום רביעי הקרוב, הקוראת לתמיכה ברב דב ליאור וברב יעקב יוסף שבחרו לא לשתף פעולה עם חקירת המשטרה לאור הסכמותיהם לספר "תורת המלך", הוא יימנע מלהגיע בשל אי-הסכמתו עם תכניו ובשל העובדה כי "מארגני העצרת לא קיבלו על עצמם להוקיע את דברי הרב שפירא".

"ספרו של הרב שפירא ראוי להחרמה וטוב שהמשטרה החרימה אותו ומנעה גישה אליו. מדובר בספר אשר אסור לאפשר לתלמידים לקרוא בו, שחלק מפסקיו אינם נכונים ויש להוקיע אותם לחלוטין", אומר הרב. לדבריו, "הרב שפירא הוא תלמיד חכם אשר חלק מספרו מבוסס על מובאות חשובות ונכונות, אך התייחסותו להרג גויים חפים מפשע ראויים לכל גינוי".


אסור לאפשר לתלמידים לקרוא בספר (צילום: ישיבת הר עציון)


לטענת הרב מדן, זימונם של הרבנים לחקירת משטרה רק בשל ההסכמות אשר העניקו לספר, משולל כל היגיון. "לא מקובל כי "הסכמות" לספרים יינתנו כאישור מוחלט לספר, רבנים קוראים חלק מהספר ומעניקים הסכמה לרוח הדברים. כיוון שחלקים מהספר נכונים וחלקים אחרים אינם, אין פסול בהסכמות, אלא אם מדובר בספר ש-100% מתכניו אינם נכונים", אמר והדגיש כי "במקום הרב ליאור, לא הייתי מעניק הסכמה ל"תורת המלך".

לדברי הרב מדן, על המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, להתפטר מתפקידו, זאת מפני שיש לו "סדר יום פוליטי". לטענת הרב, זימון הרבנים לחקירה נעשה "מתוך כוונות רעות להשפלת עולם התורה. שי ניצן לא יכול להישאר בתפקידו ולו יום אחד". באשר לעצם זימונם לחקירה מסביר הרב כי את החופש האקדמי ממנו נהנים אנשי האקדמיה יש להחיל גם על רבנים. "איש לא העלה על הדעת לזמן אנשי אקדמיה לחקירה בעקבות התבטאויותיהם וזה מעשה שלא ייעשה", אמר הרב.

"תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה"

תחת הכותרת "כנס לעצמאותה של תורה", תתקיים ביום רביעי הקרוב עצרת לתמיכה בהחלטת הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף, שלא לשתף פעולה עם חקירת המשטרה בעקבות הספר "תורת המלך", של הרב יצחק שפירא. כזכור, שני הרבנים נמנעו מלהתייצב לחקירה, בנימוק כי "תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה" וכי מדובר ב"ניסיון למנוע מרבני ישראל מלהביע דעת תורה".

מארגני העצרת טוענים כי מדובר במחאה על "זימון רבנים ופוסקים לחקירה במשטרה על דברי תורה, חלקם ללא קשר להסכמה עם הספר ("תורת המלך" - א.פ)", לשון ההזמנה. "הננו מוצאים לנכון לקרוא את כל רבני ישראל לכנס רבנים ותלמידי חכמים לכבודה של תורה ולביצור עצמאותה. מבלי להתייחס לתוכנו של הספר הנדון, אין להסכים בשום פנים ואופן לשלילת עצמאותם של תלמידי חכמים מלהביע דעתם בענייני תורה", נכתב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן