רבני צהר בתגובה לרב יוסף: "ממוטט את מעמדה של הרבנות הראשית"

אמש בשיעורו השבועי תקף הרב הראשי הספרדי את ארגון רבני 'צהר' ואמר כי הם "עושים דברים חמורים ביותר". ב'צהר' לא נשארו חייבים ואמרו כי "כיצד מי שנבחר לרב ראשי לישראל, על אף שלא עמד במבחני הרבנות, פוגע בשדרת רבנים מרכזית בעם ישראל?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/16 07:32 ד בכסלו התשעז

רבני צהר בתגובה לרב יוסף: "ממוטט את מעמדה של הרבנות הראשית"
Yaakov Coehn/Flash90, צילום: Yaakov Coehn/Flash90

הרב יצחק יוסף נגד רבני צהר ולהיפך. בשיעורו השבועי במוצאי שבת, תקף הרב הראשי הספרדי את ארגון הרבנים במילים קשות. בצהר השיבו בהאשמות חסרות תקדים.

"לצערנו הרב רבני צהר עושים דברים חמורים ביותר", אמר הרב יוסף בשיעור שנתן הערב. "הולכים ממנים רבנית והיא צריכה לדורש לפני כל הציבור בליל שבת, ה' ירחם. מזמנים אשה לברך ב'שבע ברכות' את 'יוצר האדם' - 'יוצר הבהמה'. איך אפשר ככה?". בהמשך הוא האשים את הארגון בשימוש יתר בהיתרים, "לפעמים אנשים מתבלבלים, רואים את ה'כוחא דהיתרא' של ה'יביע אומר' ואומרים הכל מותרים לכם, זה לא נכון. לכל דבר יש גדרים בהלכה".

בארגון רבני צהר אמרו בתגובה חריפה לא פחות כי "הרב יצחק יוסף ממוטט את מעמדה של הרבנות הראשית לישראל בהשתלחותו במאות רבנים בישראל המקדשים שם שמים ברבים, ומנסים לתקן את חלול השם שהוא גורם לתורת ישראל. דבריו חסרי השחר, והאסורים לחלוטין על פי הלכות לשון הרע ומצוות "מדבר שקר תרחק" - גורמים נזק עצום לתורת ישראל ולכבודה של הרבנות בישראל". בסיום התגובה 'עקצו' בצהר את הרב האשי הספרדו ואמרו כי "לא ניתן להבין כלל כיצד מי שנבחר לרב ראשי לישראל, על אף שלא עמד במבחני הרבנות, פוגע בשדרת רבנים מרכזית בעם ישראל, שמקדישה את חייה למען ההלכה, התורה ועם ישראל כולו".