בעקבות בקשת רבני המכינות בוטלה הופעת להקה מעורבת

רבני המכינות הדתיות ביקשו להימנע משירת נשים בטקס שנערך לכבוד תלמידי המכינות הקדם צבאיות ובצה"ל נענו ועוררו את זעמם של תלמידות מכינת בינ"ה החילונית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/06/15 14:30 ו בתמוז התשעה

בעקבות בקשת רבני המכינות בוטלה הופעת להקה מעורבת
shutterstock, צילום: shutterstock

בטקס שנערך בשבוע שעבר לכבוד תלמידי המכינות הקדם-צבאיות הוחלט כי נשים לא ישירו ולא יישאו דברים באירוע, זאת על פי בקשת רבני המכינות הדתיות. כך דווח ב"הארץ".

על פי הדיווח, משרד הביטחון החליף להקה צבאית המשותפת לנשים וגברים, בלהקה בה שרים גברים בלבד. בנוסף, כל הנואמים באירוע, בו לקחו חלק נציגים של מכינות חילוניות ודתיות, היו גברים, זאת למרות שחלק מבעלי התפקידים הן נשים.

כאמור, ההחלטה להחליף את הלהקה המעורבת התקבלה בעקבות בקשה של כמה מרבני המכינות הדתיות בכדי להימנע משירת נשים באירוע. בתגובה, חתמו תלמידות ותלמידי מכינת בינ"ה החילונית על מכתב משותף המותח ביקורת על ההחלטה.

לטענתן, "אנחנו מבינות כי בניית טקס אשר נוכחת בו גם אוכלוסייה דתית, ובפרט רבנים, יוצרת מורכבות מסוימת. עם זאת, עולה אצלנו השאלה המטרידה: למה בטקס רשמי וממלכתי של מכינות קדם צבאיות, רגע לפני הגיוס לצבא, מדירים נשים? וזאת בניגוד מוחלט לחוק הצבאי שיחול על כולן וכולם בצבא".

תלמידות המכינה הוסיפו כי "בולטת כאן התנגשות ערכים צורמת. מבחינתנו אין כאן התפשרות, אלא ויתור של צד אחד לטובת השני, וזה בניגוד מוחלט למה שלמדנו בשנת המכינה. ערכים כמו שוויון, פלורליזם ופמיניזם לא פחות חשובים, לדעתנו, מערכי הדת".

יצוין, כי בדרך כלל היחסים בין המכינות הדתיות לחילוניות טובים מאד והם אף מקיימים ימי עיון משותפים ושיתופי פעולה נוספים, תוך הבנה והתגברות על השונות בין המכינות והתמקדות בדברים הרבים יותר שמחברים.

ממשרד הביטחון נמסר: "לאור בקשת ראשי מכינות דתיות, ועל מנת שלא לפגוע ברגשות חלק מהמשתתפים, הוחלט לשבץ באירוע להקת צעירים בוגרי מכינות".