אבות גרושים טוענים: מוטי יוגב מתעלם ממנו באופן מכוון

אבות גרושים פתחו בימים האחרונים בקמפיין נגד מוטי יוגב, בטענה שהוא מפלה אותם לרעה ומתעלם מעמדתם, זאת בעקבות סטטוס שפרסם בעבר. מוטי יוגב: פועל על פי ההלכה. מוזמנים לפנות באופן פרטני ואשמח לטפל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/12/14 15:38 א בטבת התשעה

אבות גרושים טוענים: מוטי יוגב מתעלם ממנו באופן מכוון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הורים גרושים פתחו בימים האחרונים בקמפיין נגד חבר הכנסת מוטי יוגב, בטענה שהוא מתעלם מפניותיהם בנוגע לקביעת משמורת משותפת על הילדים בעת גירושין, זאת בעקבות פוסט שכתב בדצמבר 2013.

באופן שאינו מקרי, על רקע הפריימריז לבית היהודי והבחירות שבפתח, החלו האבות לשתף פוסט שכתב יוגב לפני שנה בו הוא אומר שהוא מאמין כי טובת הילד בגירושין היא שהילד יועבר באופן אוטומטי לידי האימא ולא לידי האבא.

"הטבע נתן לאם את הזכות להרות ברחמה ולהוליד מחוברת לטבורו את הוולד. האם היא זו שזכתה גם להניק את הילד, עיתים עד שנתיים ויותר מהיוולדו", כתב יוגב, “ובמציאות החברתית בישראל ובעולם כולו, ברוב המכריע של המקרים, האם היא המשמשת כמתייחסת העיקרית לילדים, במיוחד אלו אשר גילם מתחת לגיל 6. לפיכך, כאשר בני הזוג נפרדים, טבעי הוא כי הילדים עד גיל 6 ישארו עם האם כהורה העיקרי המטפל בהם".

הפוסט של יוגב

הפוסט עורר את זעמם של הגברים הגרושים, שטענו כבר בעת פרסום הפוסט, על רקע דיון בוועדה לזכויות הילד, כי יוגב מדיר אותם אך ורק בשל היותם גברים, וכאמור, על רקע הפריימריז החליטו לצאת נגדו למתקפה. לטענת ההורים, לאחר ששיתפו את הפוסט בדף הפייסבוק של יוגב, הם נחסמו והוא לא עונה לפניותיהם. “אתה אבא לילדים מוטי? איך היית את מרגיש אם היו מונעים ממך להיות אבא לילדייך רק בגלל מינך? האם גם אז היית שותק? נשמע לי שאתה מעורב ופעיל, לא היית פשוט נחסם ושותק. גם אני לא", כתב ליוגב הורה נזעם. בתחילה אומנם נחסמו רוב ההורים, אך רוב החסימות נפתחו, חוץ מאשר אלו שנאיימו וקיללו את יוגב.

"מה אנחנו רוצים?", כתב רן חורי, הפועל בנושא הורות משותפת, "מעבר לעמדה בריאה ואחראית - התייחסות שלו או של המפלגה, הבהרת עמדות, וכבוד למצביעים פוטנציאליים שמבקשים לברר. יכול להיות שיוגב הוא לא האיש שייתן לנו את זה, אבל הניסיון הזה לפחות מראה מי מייצג את הציבור בכנסת, ועשוי להוביל להתייחסות של המפלגה לעמדה".

יוגב מצידו טוען שאין לו שום בעיה עם גברים שיהנו מחזקת הילד, אך חז"ל והדרגים המקצועיים טוענים כי טובת הילד היא אצל האימא לפחות עד גיל 6, וכך הוא מאמין שצריך לעשות. לדבריו אין לו שום בעיה להגיב באופן פרטני על הדברים, והוא ישמח לעזור להורים הצריכים עזרה, אך זוהי עמדתו באופן אישי. בנוגע לחסימות, טוענים בסביבתו של יוגב כי האנשים שנחסמו הם אלו שאיימו וקיללו את חבר הכנסת, ואף במקרים ספציפיים ייחלו למותו, ואלו שהגיבו בצורה עניינית לא נחסמו.

"התבססתי על עמדותיה של ליאורה מינקה ושל עורך דינה של תנועת הנשים אמונה, וגם מניסיוני", אמר חבר הכנסת מוטי יוגב ל'כיפה' בתגובה לדבריו. “השורה הראשונה והתחתונה היא טובת הילד. עסקתי בשנתיים האחרונות בסוגיות שונות שכל כולם טובת הילדים בישראל ואת עמדתי באשר לחזקת הגיל הרך, שתישאר אצל האימא עד גיל 6 גיבשתי מניסיוני כאיש חינוך, מעמדת חז"ל וההלכה היהודית וגם על סמך אנשי מקצוע בישראל ובעולם”.

"ברור שבאופן טבעי ילד עד גיל 6 צריך להיות אצל האימא וכך הייתה דעתם של רוב חברי הכנסת שנכחו בדיון ושל יו"ר המועצה לשלום הילד יצחק קדמן. בוודאי שיש מקרים יוצאי דופן, וברור לחלוטין שיש צורך לארגן את הסדרי הראייה כך שאב יוכל לראות את ילדיו, אך מקרים כאלו צריכים להידיין בבתי המשפט כפי שנהוג ברוב העולם".

"אני מבין את ההורים הגברים ויודע עד כמה הדבר קשה, אבל בראש ובראשונה צריך לראות את טובת הילד מול עינינו. במידה ויש מי שחושב שנעשה לו עוול, וחזקת הילד צריכה להיות בידיו, אשמח לסייע ולהיפגש עמו, לראות כיצד ניתן לסייע באופן האישי ולתקן את הבעיה. עזרתי למספר חברים שלי בנושא, אך צריך להבין שבסוף מדובר על טובת הילד, והיא זו שמגיעה קודם לזכויות האב או האם על הילד", מסכם יוגב.