פרשת מסירת צילומי מירי צחי – לדיון בבג"ץ

בית המשפט העליון דן בערעור שהגישה המדינה על החלטת המחוזי שלא לחייב את צלמת "מקור ראשון" למסור תמונות בהן תועדו פעילי ימין קיצוני בפעולות "תג מחיר"

חדשות כיפה אורי פולק 03/04/12 09:40 יא בניסן התשעב

פרשת מסירת צילומי מירי צחי – לדיון בבג"ץ
אופיר דוד, מקור ראשון, צילום: אופיר דוד, מקור ראשון

בית המשפט העליון דן אתמול (ב') בערעור שהגישה המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי שלא לחייב את צלמת העיתון "מקור ראשון", מירי צחי, למסור תמונות בהן תועדו המשתתפים באירועים האלימים שהתרחשו בחטיבה המרחבית אפרים בחודש דצמבר האחרון.

בדיון טענה נציגת הפרקליטות כי "מדובר בתיק שעלולות להיות לו השלכות משמעותיות על העיתונות בישראל". הפרקליטות קראה לבית המשפט להרחיב את הרכב השופטים שידונו בתיק, בשל חשיבותו ובשל הסבירות כי בית המשפט יידרש לקבוע קריטריונים חדשים להיקף החיסיון העיתונאי.

בשלב זה קראו השופטים לשני הצדדים להגיע לעסקת טיעון עד סוף החודש הקרוב. השופטים אליקים רובינשטיין, יצחק עמית ועוזי פוגלמן אף טענו, כמו כן, כי בכוונתם לצפות בתמונות ורק לאחר מכן להחליט בנושא.

באי כוחו של העיתון, עו"ד חגי אולמן ועו"ד מתנאל מזור, ציינו בדיון כי "בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתה של הצלמת שטענה כי היא הוזמנה למקום על ידי מקורותיה וכי מסירת התמונות לידי המשטרה תביא לחשיפת מקורותיה העיתונאים". לדברי עורכי הדין, "המדינה אישרה שהיא לא מיצתה שום הליך חקירה לפני שהיא ביקשה לחשוף את התמונות".

כפי שדווח בכיפה, בסוף חודש דצמבר האחרון, לאחר האירועים האלימים שהתרחשו בחטיבה המרחבית אפרים, פנתה המשטרה למערכת העיתון "מקור ראשון" ולצלמת המרכזית בעיתון, מירי צחי, וביקשה מהם להעביר תמונות בלעדיות שצולמו על ידי צחי באירועי "תג מחיר" ובמיוחד בהתקפת פעילי הימין הקיצוני נגד צה"ל.

צחי סירבה להעביר את התמונות, שכן היא התחייבה בפני הצעירים בשטח שהיא לא תפרסם אותם. התמונות גם לא פורסמו בעיתון. אלא שבמשטרה, ששמעו על קיומן של התמונות וניסו באמצעותן להגיע אל החשודים במעשה, דרשו את התמונות בכל תוקף. בעיתון סירבו לשתף פעולה עם המשטרה, בטענה לפגיעה בחופש העיתונות.