חדש: מסנן ביטויים שמאלניים לדפדפן שלכם

מסנני פרסומות הפכו לתוסף פופולארי כמעט בכל דפדפן מוכר ברשת. תוסף חדש, "המסנן", מציע בנוסף גם סינון ביטויים שמאלניים באתרי החדשות הפופולאריים

חדשות כיפה אורי פולק 03/08/11 17:09 ג באב התשעא

חדש: מסנן ביטויים שמאלניים לדפדפן שלכם
צילום מסך, צילום: צילום מסך

תוכנות שמסננות פרסומות באתרי אינטרנט, אינן דבר חדש. בכל דפדפן ניתן להשיג ולהוריד, ללא תשלום, תוספים המאפשרים הסתרה אוטומטית של פרסומות מכל סוג שהוא, כדי לאפשר לגולשים גלישה נוחה ונקייה יותר. אלא שתוסף חדש, שפותח עבור הדפדפן Google Chrome, מציע לראשונה "סינון" מסוים של מסרים פוליטיים - משמאל.

"אם גם לכם נמאס שהעיתונות שמאלנית, הורידו את "המסנן", מציע מפתח התוסף החדש, כנען אביב. אביב טוען כי התוסף החדש שפיתח מצליח לסנן ביטויים המאפיינים את התקשורת השמאלנית, במה שאביב מגדיר כ"מכבסת מילים".

התוסף החדש מאפשר גם סינון רגיל של פרסומות מאתרי החדשות המובילים בישראל, דוגמת וואלה, YNET ו"הארץ". "אין לי בעיה עם פרסומות, מגיע לבעלי האתרים להתפרנס ולכן אני לא מסנן את כולן לגמרי, אבל זה כבר הפך להיות בלתי אפשרי לגלוש באתרים הללו", מסביר אביב את כוונתו.


ווינט הגרסה החדשה



באשר לסינון הפוליטי טוען אביב כי "מכבסת המילים של הפוליטקלי קורקט הורידה את התקשורת מהפסים". לטענתו, "ה'נרטיב' השמאלני חלחל והרס כל חלקה טובה" ולכן בחר לפתח את התוסף, שמצליח לשנות את הביטויים בתוך גוף הכתבות המתפרסמות ברשת.

כיצד זה עובד? המסנן מחליף את הביטוי "חיילי צה"ל" ל"כוחותינו", את ההתייחסות ל"מתנחלים" אל "מתיישבים" ואת ה"פלסטינאים" ל-"ערבים". מפתח התוסף מתכנן הוספת ביטויים נוספים בהקשר הזה, כדי להרחיב את יכולותיו של התוסף גם לביטויים נוספים בהם עושים כלי התקשורת שימוש, בתקווה כי התוסף יצליח לשנות את תמונת המצב של התקשורת בישראל.

להורדת התוסף