Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
הבית היהודי: העשירייה הפותחת - כיפה

הבית היהודי: העשירייה הפותחת

בעשירייה הראשונה של הבית היהודי נמצאות שתי נשים, שני מזרחיים, ורק נציג אחד של האיחוד הלאומי

חדשות כיפה אדם צחי 17/12/08 00:00 כ בכסלו התשסט

הבית היהודי: העשירייה הפותחת

מתמודדי הבית היהודי הגיעו הערב לגמר הגדול. העשירייה הזוכה, על פי מקומותיהם ברשימה: ח"כ דניאל הרשקוביץ, ח"כ זבולון אורלב, ח"כ אורי אריאל, שולי מועלם מנווה דניאל, העיתונאי אורי אורבך, ח"כ ניסן סלומינסקי, אלון דוידי שהתמודד על ראשות עיריית שדרות, מזכ"ל המפד"ל לשעבר, שר שלום גרבי, הרב הלל הורוביץ מחברון ויו"ר תנועת אמונה, ליאורה מינקה.


ההחלטה על הצבתו של העיתונאי אורי אורבך התקבלה במועצת הבית היהודי היום בצהריים, בתום דיונים על התנאי שהציב אורבך להצטרפותו לרשימה - הכללתו בחמשת המקומות הראשונים. משמעות הרשימה היא היעדרות כמעט מוחלטת של האיחוד הלאומי מהעשירייה הפותחת (לעומת שלשה נציגים מהמפד"ל - אורלב, סלומינסקי וגרבי). עוד בולטת בעשירייה הראשונה נוכחותן של שתי נשים (מועלם ומינקה) ושני בני עדות המזרח (דוידי וגרבי). חברי הכנסת צבי הנדל ובני אלון נשארו מחוץ לעשירייה.

שלושים וארבעה מועמדים העפילו אמש לשלב הכרעת המועצה הציבורית, אשר יסתיים היום (ד) בשעות הלילה המאוחרות. בין המועמדים שמקומם ברשימה יהיה ככל הנראה לא רלוונטי ניתן למנות את אורית סטרוק, מוטי יוגב, אדמונד חסין והרב רחמים ניסימי.


בהצבעה באתר המפלגה נטלו חלק כ-15,000 מצביעים בסך הכול. לדברי גורמים בבית היהודי, הרשימה שנבחרה על ידי ועדת האיתור דומה מאוד לרשימת 40 המועמדים שנבחרו על ידי הגולשים. יו"ר המועצה הציבורית האלוף במיל יעקב עמידרור, שיבח מוקדם יותר היום את מעורבות הציבור בהרכבת רשימת הבית היהודי לכנסת והביע את בטחונו כי "הרשימה שתגובש היום בשדרות תהיה אטרקטיבית ותשקף את קשת הדעות בציבור הציוני דתי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן