בנט: "לא מסוגל לפנות יהודי מביתו"

יו"ר "הבית היהודי" התראיין בתוכנית "משעל חם" ואמר כי "במידה ואדרש לפנות יהודי, אפנה למפקד שלי ואגיד לו שאינני מסוגל". בראיון מתוח אמר לו ניסים משעל: "ביבי לא סובל אותך, פיטר אותך - ימנה אותך לשר?". צפו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/12/12 23:44 ז בטבת התשעג

בנט: "לא מסוגל לפנות יהודי מביתו"
ערוץ 2, צילום: ערוץ 2

יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, התראיין הערב (ה‘) בתוכנית ”משעל חם“ בערוץ 2, לראיון מתוח ואינטנסיבי שהוביל מולו העיתונאי ניסים משעל. בשיאו של הראיון, כשנשאל לגבי סוגיית פינוי יישובים וסירוב פקודה, הודה בנט כי אם יקבל פקודה שכזו - ייאלץ לסרב.

בנט, לוחם ומפקד בסיירת מטכ“ל וביחידת מגלן, שמשרת במילואים כקצין בדרגת רב-סרן, אמר בראיון כי ”אם אדרש לפינוי יהודים מביתם, לא תהיה לי ברירה מצפונית, אפנה למפקד שלי ואבקש ממנו שלא לעשות זאת. אינני מסוגל לעשות זאת. אגב, גם ערבים אני לא מוכן לפנות מביתם“. בנט הבהיר כי הוא ”לא קורא לסירוב פקודה. אני עצמי, לא מסוגל לעשות זאת“.

בנט הוסיף כי חינך את פקודיו לכך ”שפקודה שדגל שחור מתנוסס מעליה לא מקיימים. לגרש אנשים מהארץ הזאת זה דבר איום ונורא. אפעל בכל נפשי ובכל מרצי לא לתת לזה לקרות. 22 שנה אני חייל. הובלתי חיילים למלחמות ומבצעים. אל תטיף לי מה אעשה ומה לא. חלק מובנה מלהיות חייל זה סירוב על רקע מצפוני“.

בתום הראיון הבהיר בנט בעמוד הפייסבוק שלו כי ”כאחד שהוביל לוחמים פעמים רבות במבצעים ובשדה הקרב אני מתנגד בכל נפשי וליבי לסירוב פקודה. את כל הפקודות שקיבלתי במשך 22 שנותיי בצה״ל קיימתי ואמשיך לקיים. אישית פשוט אינני מסוגל לגרש משפחה מביתה, ואבקש ממפקדיי לשחרר אותי מכך. אני מתפלל לכך ואפעל בכל מאודי שלעולם ממשלת ישראל לא תגרש משפחות מביתן בארץ הזו“.

מוקדם יותר בראיון נשאל בנט באשר למערכת יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ”אני אוהב את נתניהו“, הודה, ”עשינו דברים חשובים יחד. אני לא מסכים איתו לגבי חלק מהמדיניות שלו. אני לא חושב שהוא היה צריך להכיר במדינה פלסטינית, הוא טעה בכך. אנחנו נחזיק יחד איתו את ההגה בקואליציה, נהיה השותפה הבכירה של נתניהו בממשלה“.

משעל, מצידו, פנה לבנט והבטיח לו: ”אני אומר לך, אתה לא תהיה בקואליציה של נתניהו“. בנט, בתגובה, הציע למשעל להתערב איתו על כך והבהיר: ”אם נקבל מספיק מנדטים, נהיה שותפים בקואליציה. זה הכל אינטרסים. אם לא נקבל מספיק מנדטים - כנראה שנשאר בחוץ“.

("לא מסוגל לפנות יהודי מביתו". בנט בראיון, הערב. צילום: ערוץ 2)

כמו כן נדרש בנט להתייחס לאיחוד בין מפלגות המגזר ולהשפעתם של הרבנים זלמן ברוך מלמד והרב דב ליאור על המהלכים הפוליטיים בתוך המפלגה, כרבני ”תקומה“, איתה התאחד. בנט הבהיר כי הוא לא סר למרותם, וכי הם אך ורק גורם מייעץ. ”שמונה החברים הראשונים ברשימה שלנו הם לוחמים קרביים, ביניהם מפקד מגלן, רב סרן באגוז ורב סרן בסיירת מטכ"ל. אנחנו נסור למרות הפוליטיקאים. נקבל את ההחלטות בשדה הפוליטי. נתייעץ עם רבנים, אבל את ההחלטות נקבל בשדה הפוליטי“.