הליכוד הגיש היום (ג') את תגובתו לבג״צ בעקבות עתירות השמאל המבקשות לבטל את ההסכם הקואליציוני שמשווה בין ראש הממשלה בפועל לראש הממשלה החליפי כך שאינו יאולץ להתפטר בשל כתב האישום שעומד נגדו. 

בתגובה נכתב כי הליכוד וכחול לבן רואים חשיבות ביישום ההסכם הקואליציוני שהושג לאחר שלוש מערכות בחירות וגישר על פערים גדולים בין הצדדים. ההסכם הקואליציוני מורכב מאיזונים רבים כפי שהם מופיעים בהסכם הקואליציוני ועל כן הליכוד וכחול לבן רואים חשיבות באישור כלל סעיפי החקיקה וההסכם.

בתגובה הודגש כי הצדדים רואים חשיבות מיוחדת בהשארה על כנו של ההסדר בנושא ראש הממשלה החליפי. הליכוד וכחול לבן ביקשו מבג״צ להכריע בענין במהירות האפשרית. הליכוד הבהיר בהרחבה כי לבית המשפט העליון אין כל סמכות להתערב בחוקי יסוד שהתקבלו בכנסת. סמכות זו מסורה לעם באמצעות נבחריו בלבד: ״היענות לעתירות דנן תביא קרוב לוודאי גם לפירוקן של ההסכמות, ההכרעות והפשרות הללו, ותאלץ את המערכת הפוליטית ללכת לבחירות נוספות״, הובהר בתגובה.

כזכור, שופטי בית המשפט נדרשו לעתירות על ההסכם הקואליציוני, אולם הסבירו כי אינם ישיבו עליו כל עוד לא חוקק החוק. כעת שקואליציה עומדת לחוקק את החוק, השופטים אולי יבטלו את החוק היסוד החדש ואולי יאלצו לבטל אותו.