שר התרבות והספורט חילי טרופר סיכם עם שר החינוך, יואב גלנט כי סל התרבות הארצי ישוב כבר עכשיו לפעילות עד לסיום שנת הלימודים הנוכחית, ויפעל במתכונת מלאה גם במסגרת "בתי הספר של החופש הגדול", שצפויים להיפתח ב-14 ביולי. 

סל התרבות, המספק תפריט עשיר לילדים ולנוער בכל תחומי האמנות - תיאטרון, קולנוע, מחול, ספרות, אמנות פלסטית ומוזיקה, יזרים חמצן תקציבי ויספק במת מופע ומקור פרנסה עבור האמנים, האמניות והצוותים הטכניים הנלווים (תאורנים, אנשי סאונד, עובדי במה וכו'), שבמהלך החודשים האחרונים, נוכח מגפת הקורונה, איבדו את מטה לחמם. 

שר החינוך, אלוף במיל׳, יואב גלנט: ״אני רואה חשיבות גדולה בשילוב התרבות כחלק מרכזי בחינוך. חשיפת תלמידי ישראל לתרבות מגוונת ועשירה, במוסיקה, תיאטרון, מחול וכדומה, הם היא חלק בלתי נפרד בחינוך שלהם. אני שמח שהצלחנו להחזיר גם את הפעילות הזו ולהחזיר את התרבות והאמנות לבתי הספר״.

שר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר: "התחייבנו להשקיע את מירב המאמצים על מנת להחזיר את עולם התרבות לחיים, ולהשיב את האמנים, האמניות ואנשי תעשיית התרבות אל הבמות ואל היכלי התרבות ברחבי הארץ. הגענו להסכמה מול משרד החינוך לפיה סל התרבות ישוב לפעילות מלאה עד לסיום שנת הלימודים הנוכחית וגם במסגרת "בתי הספר של החופש הגדול". סל תרבות הוא חלק מארגז הכלים להחיות את עולם התרבות ולהחזיר את האמנים לבמה אחרי תקופה קשה"