החשש מהתפרצות גל שני של נגיף הקורונה בירושלים מוביל את מנהלי מוסדות החינוך לסגור את שעריהם בפני התלמידים וצוותי ההוראה. לאחר שאתמול בערב (ראשון) החליטו בתיכון הגמנסיה העברית בשיתוף עם העירייה לסגור את השערים ולא לקיים לימודים במשך שבוע, הודיעו אמש הנהלת תיכון הימלפרב ומועצת ההורים כי לא יתקיימו לימודים במוסד בשלושת הימים הבאים.

"מועצת ההורים התכנסה היום עם הנהלת בית הספר. לאחר דין ודברים והתלבטות החליטה מועצת ההורים לא לקיים לימודים בבית הספר בשלושת הימים הקרובים. ההחלטה נובעת מחוסר בהירות כללי לגבי מספר התלמידים בבית הספר, שנחשפו לחולי קורונה מאומתים והחשש שהימצאות בבית הספר של נשאים לא ידועים וללא תסמינים, יחשוף תלמידים ומורים בריאים לנגיף. מועצת ההורים מקווה שתוך שלושה ימים המצב בירושלים יתבהר ויאפשר קבלת החלטות מתוך ידיעה ברורה יותר להשלכות השונות. הנהלת בית הספר מכבדת את החלטות מועצת ההורים".

עוד נכתב בהודעה על מעבר מחודש ללמידה מקוונת: "מחר, יום שני, נקיים מפגש מחנכים עם התלמידים ב"זום" ובימים שלישי ורביעי יילמדו התלמידים מרחוק על פי מערכת שתשלח אליכם".

גם בתיכון הדתי-תורני "פלך" החליטו אמש לחזור ללמידה מרחוק וזאת לבקשת ההורים: "קיימנו הערב פגישה מרובת משתתפים עם ועד ההורים של פלך בעקבות גילוי חולים מאומתים בבתי ספר הקרובים אלינו. לבקשת ההורים החלטנו לחזור ביומיים הקרובים ללמידה מרחוק, ביום שלישי נעשה חישוב מחודש של צעדנו". 

עוד נכתב בהודעה: "אנו מבקשים גם מכם לנסות למנוע הדבקה נוספת ולהקפיד על ריחוק חברתי בשעות שאחרי הלימודים. אנא דברו על כך עם בנותיכם. כולנו רוצים להיות אחרי המגפה אבל נראה שהסוף עוד לא נראה באופק וכרגע מקרי הדבקה התרחשו בתוך הקהילות שלנו".

מפת התחלואה המעודכנת במוסדות החינוך בירושלים:

  • הגמנסיה העברית - 160 חולים (125 תלמידים, 19 מורים ו-16 הורים)
  • תיכון הרטמן - חולה אחד
  • תיכון לאומנויות - חולה אחד
  • המסורתי - חולה אחד
  • זלמן ארן - חולה אחד
  • תל"י גאולים - חולה אחד
  • נופרים - חולה אחד 
  • גן שפה הר חומה - חולה אחד. 

גם אצל השכנה גבעת זאב יש בעיות. אמש נשלחה הודעה להורי בית הספר 'אופק' בגבעת זאב ובה נכתב כי אחד מאנשי הצוות במוסד אובחן כחיובי לנגיף. בתגובה, כינס ראש המועצה יוסי אברהמי בלשכתו ישיבת חירום, ולאחר התייעצות עם גורמי רפואה ואנשי משרד החינוך הורה ראש המועצה על סגירת ביה"ס החל מהיום (שני), ועד ליום רביעי הקרוב. כמו כן, מורים ותלמידים התבקשו להיכנס לבידוד החל מיום ראשון ועד ליום רביעי ה-10/6.

בבאר שבע עולה החשד כי התגלו שני מקרים של קורונה בשני בתי ספר בעיר: 175 תלמידים ו-13 עובדי הוראה בבית ספר מקיף נכנסו אמש לבידוד עד יום שלישי ה-9/6, בעקבות חשש שאחת מתלמידות בית הספר נדבקה. כמו כן, 32 תלמידי כיתה ב' בבית ספר יסודי בעיר, שלושה אשי צוות ו-30 ילדי גן באותו מוסד, ייכנסו לבידוד עקב חשש להדבקה.