יום ירושלים הולך להיות שונה השנה. בכל שנה מתרגשים תושבי העיר העתיקה היהודיים, אלה שחיים ברובע היהודי ואלה שחיים ברבעים האחרים לראות עשרות אלפי אנשים שבאים להתרגש ולחוות מחדש את הנס שבשחרור ירושלים אי אז במלחמת ששת הימים, נס עליו חלמו היהודים במשך דורות רבים.

השנה זה יהיה שונה. הקורונה ואיתה הריחוק החברתי משנים את התמונה. הרחובות יישארו ריקים באופן יחסי והחגיגה לא תהיה שלמה בלי אלפי ילדים ונוער שימלאו את הרחובות. אבל דווקא  בגלל זה ודווקא עכשיו על רקע מגפת הקורונה והמשבר הכלכלי העולמי "יש לנו הזדמנות חד פעמית לגאול עוד בתים בעיר העתיקה בירושלים ולהביא לתנופה חדשה בבניין ירושלים", אומרים בעטרת כהנים. "דווקא השנה אפשר לגאול עוד בתים לחבר עוד רחובות וליישב עוד משפחות חדשות ברבעים השונים של העיר ובשכונות שממזרח לה. במיוחד ביום ירושלים השנה, אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק ולהצטרף ליום ההתרמה השנתי שלנו". ביום ירושלים הקרוב, כ"ח אייר, 20-22.5 נרתום את עם ישראל כולו ונגייס יחד חצי מיליון שקלים.

עמותת עטרת כהנים בראשות מתי דן, נוסדה לפני יותר מ-40 שנה ומאז היא עוסקת בגאולת קרקעות וברכישת בתים בעיר העתיקה ובשכונות ממזרח לה. העמותה משפצת את הבתים הללו ומאכלסת אותם מחדש במשפחות יהודיות. בזכות פעילות זו מאוכלסים כיום אזורים אלו במאות משפחות יהודיות ובאלפי נפשות. יחד הם יוצרים רצף התיישבותי יהודי באזור. יחד עם מוסדות חינוך וישיבות שהקימה עטרת כהנים אפשר כבר לשמוע באזור קול של תורה לצד קול ילדים יהודיים משחקים.

במסגרת פרוייקט 'מגן ירושלים'  הקימה העמותה במזרח ירושלים ובאזורים הסמוכים לעיר העתיקה שכונות יהודיות חדשות ומאחזים יהודיים רבים. כך ניתן למצוא חיים יהודיים: באבו-תור, בכפר התימנים בשילוח, במעלה הזיתים, בקדמת ציון ושיח ג'ארח (שמעון הצדיק). כל זאת, מתוך מטרה ליצור רצף התיישבותי שתמנע חלוקת העיר מחדש.

"המשימה היא כבדה במיוחד בימים אלו", אומרים בעטרת כהנים. "אנו נאבקים על זהותה של ירושלים, כאשר לצד תכנית טראמפ, הרשות הפלסטינית עושה מאמצים כבירים לחסום בפנינו את האפשרות לבנות ולגור בחופשיות בבירתנו. בואו להשתתף עימנו בהגשמת הנבואה "כי נחם ה' ציון נחם כל חורבותיה".

יש לנו 48 שעות. בואו נעשה את זה, בשביל ירושלים. לחצו כאן לתרומה