הידיעה על בתי הכנסת, היא הידיעה הכי עדכנית שמצאתי היום בגוגל-חדשות, כשכתבתי "פתיחת בתי הכנסת".
היא פורסמה לפני שמונה(!) ימים, נכתב שם שבתי הכנסת "יפתחו עד שבת", ומאז - דממה.
על מה כן מדברים? על חופי הרחצה, על התאטראות, על אולמות אירועים, אפילו על נתב"ג.
אבל בנושא בתי הכנסת - אין מתווה, אין תאריכים, ואין שום אופק.

בתמונה שבידיעה יש תשובה מסוימת לשאלה למה הנושא של בתי הכנסת לא מדובר.

מה רואים שם? חרדים.
הרבנים והפוליטיקאים החרדים לא דוחפים לפתיחת בתי הכנסת כנראה בגלל ההדבקה הגדולה שהייתה אצלם בתחילת הקורונה. אבל צריך לומר ביושר שאז, לפני חודשיים, לא היו כללי הרחקה קפדניים, לא היו מסיכות, לא הייתה מודעות, לא היה תו סגול. כלום. היום אנחנו לא נמצאים באותו מקום, וכן אפשר לייצר מתווה זהיר גם לבתי הכנסת - להתאים מספר מתפללים לגודל בית הכנסת, להקפיד על מרחקים, על מסיכות, לחזור בהדרגה ועוד...ואם תגידו לי בני ברק או מאה שערים - אז אפשר גם לאפשר פתיחת בתי כנסת רק בישובים/ערים שכמעט ואין בהם תחלואה. (רוב המקומות בארץ)

הכתבהצילום: צילום מסך

אבל בואו נחזור לתמונה - למה בתי כנסת זה סיפור של חרדים? איפה הדתיים לאומיים? איפה המסורתיים שמתפללים בבתי כנסת, אם לא כל יום אז לפחות בשבתות?! למה כולם שותקים?! איפה ארגוני הרבנים של הציונות הדתית? צוהר?. בית הלל? האם יכול להיות שלא נוח להם להיות 'דוסים' ולקדם "צרכים דתיים" אלא להשאיר את העבודה לציבור החרדי?

והעיקר - האם זה הגיוני שבעוד מספר ימים, כמעט הכול יהיה פתוח במדינה, ורק בתי הכנסת יישארו נעולים וחשוכים??

והערה מוכנה, לתגובה שתגיע: כן, אני מכיר את התשובה, הלא רשמית, שמחכים עם פתיחת בתי הכנסת לסוף הרמדאן כי לא רוצים לפתוח מסגדים. אז ככה: א. אם זו הסיבה, ויש בה היגיון, תגידו אותה בלי להתבייש, בינתיים היא לא נאמרת על ידי שום גורם רשמי. ב. הרמדאן, למי שלא יודע, מסתיים בעוד שבוע וחצי. נשארו מעט ימים לתירוץ הזה, ואם זו באמת הסיבה, אז כבר אפשר לתת תאריכים, מתווה, משהו.... ג. גם ברמדאן משחררים עכשיו ומאפשרים דברים (כמו קניות בערב) שלא אפשרו קודם. אפשר לייצר מתווה גם למסגדים, אם רק רוצים.