אנחנו חיים בעידן שבו תוחלת החיים נמצאת במגמת עלייה, ואיתה גם הרצון לשמור על איכות חיים. אחד המרכיבים החשובים ביותר הוא היכולת להתנייד באופן עצמאי, ולהגיע לכל מקום בקלות. כדי לשמר את היכולת הזו יש מצבים שבהם נדרשת רכישת קלנועית - ועל-מנת להבין אם הפתרון הזה מתאים גם לכם, כדאי לקרוא את התשובות לשאלות הנפוצות שמעסיקות את מי שמתעניין באופציה.

מהם החוקים הרלוונטיים לקלנועיות?

ראשית, חשוב לדעת שאין צורך ברישיון נהיגה כדי להשתמש בקלנועיות. כמו כן אין צורך במבחן רישוי שנתי לכלי רכב זה, אבל כמובן שרצוי מאוד לשמור עליו במצב תקין.

מבחינת המקומות שבהם אפשר לנסוע עם הקלנועית, השימוש העיקרי הוא על המדרכות. כשאין מדרכה ברוחב מתאים, ניתן לנוע בכביש, וגם במושבים ובקיבוצים מותר לנסוע בכבישים. יש גם קלנועיות מתקפלות שמתאימות לנסיעה גם בתוך קניונים וחללים דומים. חלק מהקלנועיות מיועדות לאדם אחד בלבד, ויש גם דגמים זוגיים.

מה כוללת תחזוקת קלנועית?

קלנועיות איכותיות מחזיקות מעמד שנים רבות גם בלי תחזוקה רבה מדי. במיוחד כך הדבר אם מקפידים על בדיקה תקופתית יסודית בהתאם לתדירות השימוש - בדרך כלל מומלץ לעשות זאת אחת לחצי שנה. החלקים המתבלים בקלנועית הם בעיקר הצמיגים והסוללה, אבל גם כך תוכלו לעבור איתם קילומטרים רבים מאוד עד שתידרש החלפתם. עוד כדאי לדעת שעלות הטענת סוללה היא בסך הכל 2-3 שקלים, וגם הטיפולים השונים זולים למדי.

אילו צמיגים יש לקלנועית?

כשמחליטים לקנות קלנועית יש כמובן פרמטרים רבים שחשוב לבחון. אחד העיקריים שבהם הוא הצמיגים. גודל הצמיג משפיע מאוד על אופן השימוש בכלי - כשהגלגל קטן יחסית, קל לתמרן את הקלנועית. מצד שני גלגלים גדולים מספקים יציבות רבה יותר. מבחינת סוג הצמיג, האופציה המומלצת היא צמיגים פנאומטיים שמבטיחים נוחות מרבית, וזהו השיקול העיקרי באופן כללי בבחירת קלנועית.

איך לבחור קלנועית?

השיקול הראשון בבחירת כלי הרכב שמאפשר התניידות נוחה הוא נוחות הישיבה. טווח הנסיעה המרבי, שנקבע בהתאם לסוללה, הוא עוד שיקול. כשהשימוש הצפוי בכלי הוא לא רק בסביבת הבית אלא גם במקומות נוספים בארץ ואפילו מעבר לים, הבחירה הנכונה היא קלנועית מתקפלת - כזו שאפשר להכניס לתא מטען של כל מכונית (ואפילו למזוודה, כדי לנסוע איתה לחו"ל).

תוספות אפשריות הן הגנה בפני גשם, כדי שגם בימי החורף לא תהיו מוגבלים, וסל שמאפשר נשיאה נוחה של שקיות קניות וכו'.

המלצה חשובה נוספת היא לרכוש את הקלנועית אך ורק דרך חברה רצינית ואמינה. חברת העיקר הבריאות משווקת מגוון רחב מאוד של דגמים כך שתוכלו למצוא אופציה שמותאמת באופן מושלם לצרכים ולהעדפות שלכם, ובנוסף מובטח לכם ייעוץ מקצועי יקר ערך ושקט נפשי בזכות הבחירה הנכונה והידיעה שמדובר בקלנועית איכותית.