המשק נפתח מחדש, ההגבלות מתחילות לרדת אך העצמאים מגבירים את המחאה: ביום שבו אושרו ההקלות על הגבלות הקורונה ונפתחו עשרות אלפי חנויות רחוב, מתקיימות הפגנות בתל אביב, בחיפה, בירושלים ובגליל העליון.

מאות עצמאים מענפי טיפול היופי יצאו  היום (א') להפגין בחוף הצוק בתל אביב. משם הם יצאו בשיירה אל קריית הממשלה בתל אביב. במקביל להפגנות עצמאים מענפים נוספים בכל רחבי הארץ. במקביל בהפגנה מול משכן הכנסת בירושלים קראו המפגינים קריאות נגד מדיניות הממשלה.

יו"ר יש עתיד - תל"ם, ח"כ ‏יאיר לפיד יצא להפגנה וניסה לדבר עם התקשורת. מפגינים התנפלו עליו וצעקו "בוז! היית במשרד האוצר". אחרי מאבק מאבטחים עם מפגינים, לפיד חזר לשטח הכנסת.

לאחר מכן צייץ לפיד: "באתי לתמוך הבוקר בהפגנת ארגוני העצמאים מול הכנסת. הם לא שמרו על 2 מטר מרחק, אבל בשביל העצמאים אני מוכן לקחת את הסיכון. הם כועסים, הם צועקים, הם צודקים. הממשלה הזו הרסה את מפעל חייהם בלי לעצור לחשוב מה זה עושה לכלכלה ומה זה עושה להם ולמשפחות שלהם. חייבים לעזור להם, ומהר. 

מגיע להם דמי אבטלה כמו לשכירים. מגיע להם מנגנון פיצוי כספי מיידי (כמו שהפעלנו באוצר ב״צוק איתן״); מגיע להם מענקים ממשלתיים שימנעו פיטורי עובדים. זה מה שעושים במדינות אחרות. זה מה שצריך לעשות גם כאן."

לפי בהפגנהצילום: אלעד גוטמן

במחאה בתל אביב הציבו המשתתפים מראות שעליהן נכתב: "אנחנו לא שקופים, אל שתברו אותנו", "סגרתם-תפצו" ו-"דורשים פיצוי מיידי לכולם".