נשים רבות הנמצאות כעת בחודשי היריון מתקדמים, שומעות מידי יום הנחיות שונות מטעם בית החולים, כיצד תתנהל הלידה לאור מצב הקורונה בארץ. ההוראות בנושא אינן מונגשות לציבור הנשים, וכל בית חולים מחליט באופן עצמאי כיצד להתמודד עם הנושא. מה שמביא את הנשים ההריוניות, החוששות גם כך מהגעה לבית החולים, לדאוג גם באשר לנהלים אליהן תצטרכנה להיות כפופות. לשם כך, פנה ארגון "קרן בריאה", למשרדי הבריאות, הביטחון ולגורמים נוספים, בבקשה להסדיר נהלים ברורים עבור היולדות בימים אלה.

בין הסוגיות אותן מבקשת הקרן להסדיר: האם בטוח להגיע לבתי החולים? מה קורה במידה ומגיעה יולדת חולה או נשאית של הנגיף, ומה ההשפעה של כך על היולדות המאושפזות במחלקה? מה קורה במידה ויולדת בחרה או נקלעה ללידת בית בשל התלבטות, התעכבות או בידוד. כמו כן, מבקשת הקרן להנגיש את כל המידע באופן ברור, ולהקים קו חם שיספק מענה לכל השאלות.

לדברי מיטל בנשק-סמנכ"לית הקרן: "פנינו למשרד הבריאות בעקבות מצוקתן של נשים רבות המצויות כעת בהריון וחוששות מאוד לקראת לידה במציאות של קורונה. נשים שלא חלמו על לידת בית ואף נרתעות מכך, כעת שוקלות זאת ברצינות בשל החשש מהגעה לבתי חולים וכל מילות ההרגעה על מרחבים בטוחים ומבודדים לא מניחות את דעתן. בנוסף, בשל נתונים מוגבלים בנוגע להשפעת הנגיף על נשים הריוניות ועוברן ובשל נהלים מחמירים האוסרים על הכנסת דולות ומלווים יחד, מתעצמים הפחדים, החששות והמתח. 

לתחושתנו, ישנם נהלים אשר משתנים תדיר וכל בית חולים בונה פרוטוקול שמשתנה שוב ושוב, ולעיתים אינו מיטיב עם היולדת ואינו עולה בקנה אחד עם ההמלצות הרשמיות. זה כשלעצמו מעצים את תחושת הבלבול ואי הודאות בתהליך ההכנה של נשים לקראת הלידה. אנחנו נדאג לוודא, שהסוגיה הזו לא תרד משולחן הדיונים. נמשיך להשמיע את קולן של נשים במרחבי קבלת ההחלטות ומקוות להמשיך להצליח להשפיע ולשנות".

תגובת משרד הביטחון: "משרד הביטחון לא מתעסק בנוהלי הסדרה בכל הקשור ללידות". תגובת משרד הבריאות תפורסם לכשתתקבל.