סין הצליחה להשתלט על הקורונה? במדינה בה החלה התפרצות הקורונה, בחודש ינואר, דווח הבוקר כי לראשונה מאז התפרצות המגפה, בעיר ווהאן, לא נרשם אף מקרה מוות מהנגיף. בסין כולה דווח על 32 מקרים חדשים של קורונה בלבד, כולם של אזרחים סיניים שחזרו ממדינות אחרות.

על פי הנתונים המעודכנים בסין, נכון לעכשיו מאושפזים בה 1,242 חולים בקורונה, ועוד 1,033 בני אדם שאובחנו עם הנגיף, אך ללא תסמינים, מבודדים ונמצאים במעקב. בסך הכל נספו בסין 3,331 איש מקורונה, ומאז תחילת ההתפרצות אובחנו בה 81,374 חולים. יש לציין כי מדובר בנתונים הרשמיים שמוסרת הממשלה הסינית, ובעולם נשמעו טענות כי הסינים מסתירים את מספר החולים האמיתי הגבוה בהרבה, אך אין לכך הוכחות.

מחר צפוי הממשלה הסיני להסיר לראשונה את הסגר מעל העיר ווהאן, בה התפרצה המגפה לראשונה. במחוז חוביי, בו נמצאת העיר, הוסר הסגר כבר לפני כשבועיים, ומחר הוא יוסר מעל העיר, המצויה תחת סגר מוחלט מאז סוף חודש ינואר, כשלושה חודשים.

ובינתיים, הקורונה ממשיכה לגבות קרבנות ברחבי העולם. בארה"ב דווח ביממה החולפת על 1,343 בני אדם נוספים שנפטרו, ומניין הנספים הכולל מהנגיף עבר את ה-11,000. מניין הנדבקים עומד על כ-350,000, ושירותי הבריאות צופים כי השבוע הקרוב יהיה הקשה ביותר מאז החלה המגפה להתפשט.

באיטליה עומד מספר המתים על קרוב ל-16,000, ובספרד על כ-13,500.